K A W A N

Monday, May 11, 2009

T E M P A T

Assalammualaikum wbt...

Akhirnya pada jam 11.00AM bersamaan dengan hari Isnin bertarikh 11 Mei 2009, saya telah mendapat keputusan penempatan saya selepas seminggu saya "dikuarantin" di Perpustakaan, Kementerian Kewangan Malaysia ni. Syukur alhamdulillah. Penantian itu satu penyeksaan.. 

Pada permulaaannya saya telah melapor diri di Jabatan Perkhidmatan Awal (JPA) pada 04 Mei 2009. Setelah melapor diri JPA saya dikehendak melapor diri sekali lagi di penempatan kedua saya iaitu di Kementerian Kewangan Malaysia (MOF) pada hari yang sama. (Kem.Kewangan!! kat mana pula ni?? Presint 2?? kat mana tu??) Tak ke bingung kepala hotak ku memikirkan dimanalah tempat tu. (Macamana aku nak cari tempat tu.. Dahlah aku tak biasa tempat-tempat kat Putrajaya ni.. Walaupun ni bukan kali pertama aku ke Putrajaya ni..) 

Syukur Alhamdulillah.. Ada seorang saudari yang berasal dari Melaka ni diarahkan untuk melapor diri di Kementerian yang sama seperti saya.. (Jadi x la saya sOrg2.. Hehehe..)

Dan yang lebih membuatkan saya rasa lebih bersyukur, saudari ini ada kenderaan sendiri.. Alhamdulillah saya dipelawa bersama untuk lapor diri.. Syukur sesangat dapat kenal dia ni.. Tunang saudari ni pun sangat la bagus dan sporting.. Alhamdulillah... (jadi selamatlah aQ smpi kat Kem. Kewangan M'sia ni)

Saya melapor diri untuk bertugas di Kementerian Kewangan Malaysia pada 04 Mei 2009 pada jam lebih kurang/kurang lebih 10.00AM.. Setelah melapor diri saya bersama-sama yang lain diarahkan untuk tunggu di Library MoF ni... Kami dikuarantin bermula dari 04 Mei 2009 sehinggalah mendapat penempatan.. 

Akhirnya pada 11 Mei 2009 ini saya telah mendapat penempatan di Pejabat Sekretariat Rangsangan Ekonomi (SRE) Pejabat Perbendaharaan, Putrajaya..

Syukur Alhamdulillah... Tapi......

Setelah dapat penempatan dan melapor di Unit tersebut (SRE)... Ada satu lagi masalah...

Masalahnya di Unit tersebut tidak ada pejabat khas.. Adesss hampes btul aQ ni.. X pasal2 Bos aQ suru aQ stay kat Library lg.. Hahaha... Disebabkan xda tempat untuk aQ duduk dan mulakan kerja aQ... 

Apa-apa hal pn, aQ maC di Library...

Hahahahahahahahaha...

Papa pn aQ bersyukur...

Thank you Allah...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...