K A W A N

Friday, October 7, 2011

Jam 4.00 Petang!


سم الله الرحمن الرحيم
bismi-llāhi r-raḥmāni r-raḥīm

Al-salāmu'alaykum WBT.



Gaji naik 40%..
Dapat bonus sebulan gaji..
Cukai rokok naik..
Itu tambah, ini tambah..
Projek situ, projek sini..
Bla..Bla.. Bla.. Bla..

Itu semua orang yang kata..
Bukan saya yang kata..

Ya saya memang kerja di Kementerian Kewangan..
Tapi bukan semua benda saya tahu..
dan..
Bukan semua benda boleh bagi tahu..

Yang aku pelik, kawan-kawan dari Kementerian lain, lagilah tahu macam-macam..
Hmm entahlah.. 

1 info dari saya..

SABAR..

Tunggu sahaja PM kita bentangkan Bajet 2012 petang ni..
Jam 4.00 nanti semua akan diberitahu..
Jadi bila jarum jam dah tajam pukul 4.00 petang, duduklah depan TV..
Tontonlah, dengarlah, hayatilah dan fikir-fikirkanlah..

Dan untuk makluman semua selagi Bajet ini tak dibentangkan sendiri dari mulut PM kita.
Selagi tu apa yang kawan-kawan semua dengar dari mana-mana sumber, tak sahih lagi..
Jadi tunggu je lah ye..
Tunggulah dengan sabar..

Buat bajet ni bukan buat benda main-main..


Mood: Tunggu nak solat Jumaat..

8 comments:

Anisa Hang Tuah said...

bestnya gaji naik-naik.

saya ni masih menganggur.

hm

EB said...

@Anisa Hang Tuah
Alhamdulillah kalau benar gaji naik.. hehehe..

Xpe nnti adalah kerja tu..
Rezeki Allah itu sntiasa ada.. Percayala...

bobiedanbad said...

kalau benar gaji naik Alhamdullilah,
apa pun segalanya ku terima

zati embong said...

jat x tnggu pape pn dr Bajet. Tnggu bos naikkan gaji je,2 yg penting.

EB said...

@bobiedanbad
Heee tngu ja la kn....

EB said...

@zati embong
Hee Jat mmg la.. hehehehe..
EB doakan semoga dimurahkan rezeki boss Jat nnti blh la naik gaji...

Nini Hartini said...

gaji naik pun xde kaitan dgn akk sbb gaji akk cmtu je lah. huhu

EB said...

Xpela kak.. At least ada gajikn...
Blh bt simpan2..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...