K A W A N

Monday, November 1, 2010

Futsal!!

Salam,
Hai semua...

Alhamdulillah dapat lagi kita bertemu hari ini....
Ok hari ini nak story pasal Futsal plak...
Skrg ni lelaki, perempuan semua pun suka main futsal...

Saya mula berkecimpung dalam sukan futsal ni since dari sekolah menengah lagi... Rasanya masa sekolah rendah dulu belum ada lg futsal.... Tapi masa di zaman sekolah dulu sukan futsal ni belum ada lg.. Saya bermula dari Street Soccer... Hehehe.. KtOrg men di gelanggang sepak takraw.. Saya masing ingat lagi pada waktu itu bola futsal takda lagi.. So bola padang saiz 5 tu la yg digunakan utk bermain street soccer.. Tp bola padang saiz 5 tu dikurangkan anginnya spya lau ditendang kuat pun takda la bola tu melambung tinggi dan jauh..

Selepas itu baru la datangnya era street soccer moden  iaitu Futsal... Since sukan ni da mula digemari semakin ramai la peminat² futsal ini.. Saya ada salah seorang drpdnya... Tp saya dgn rakan² saya masih mengekalkan game ini kat jalan raya... Kasut mmg x tahan la.. Tapak mesti cpt je nak tanggal..  hahaha.... Tp skrg ni dah canggih.. Gelanggang futsal merata tmpt ada.. Ada yg karpet, ada getah n ada yg simen.. Ada outdoor n ada indoor... 

So jom layan futsal.. hehehe...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...