K A W A N

Monday, November 22, 2010

Kamu Islamkah?

Salam,
Selamat Pagi semua.. Semoga semuanya berada dalam keadaan sihat sejahtera hendaknya..

Hari ini saya tidak datang bekerja disebabkan perut yang comel ini meragam tak tentu arah.. Sekejap-sekejap nak ke tandas.. Hmm.. Ini semua disebabkan makanan yang saya makan sesama memeriahkan majlis perkahwinan kawan saya semalam.. Hmm.. Mungkin perut ini terkejut dengan makanan yang mewah-mewah dan makanan yang perut ini jarang sangat-sangat merasa.. Apa boleh buat, maka terpaksalah saya menjadi penghuni setia tandas rumah bujang saya ni.. Maaf ye kawan-kawan yang merasa geli.. Saya cuma berlaku jujur.. Hehehe...

Ok pagi ini saya ingin bercerita mengenai tajuk entri di atas tu 'Kamu Islamkah?'...
Hmm agak kasar bunyinya soalan tu kan.. Hehehe tapi saya dah biasa dengan soalan seperti ini.. Kenapa dengan soalan tu.. Mesti kamu semua tertanya-tanyakan... Ok macam ni ceritanya.. Hari kelmarin, saya telah menghadiri Majlis Perkahwinan sahabat saya Wan Zayd Wan Khalid dengan pilihan hatinya Nor Baizura Aminuddin yang diadakan di Shah Alam Golf Club.. Sesampainya kami disana, saya dan kawan saya  Andy dan Hazrul bergerak masuk ke dalam dewan.. Sebelum memasuki dewan, kami telah diberikan buah tangan daripada pihak keluarga pengantin berupa Buku Yassin yang telah dicatatkan nama kedua-dua mempelai..

Tiba-tiba saya dihalang oleh seorang perempuan yang saya rasakan adik kepada pengantin yang juga merupakan sahabat saya Wan Zayd.. Adiknya bertanya kepada saya, "Kamu Islamkah??".. Begitu tegas mukanya bertanya dengan penuh sifat ingin tahu.. Pada mulanya saya berasa soalan tu agak kasar bunyinya dengan cara dia bertanya kepada saya.. Tapi saya balas soalannya dengan senyuman dan menjawab.. "Ya Islam.. Nama saya Mohd Asynor bin Junaidi".. adik sahabat saya ni terdiam.. "Jangan risau muka saya memang Chinese look, saya mixed.. tapi saya Islam".. saya menambah.. Hehehe.. Adiknya tersipu-sipu malu, mungkin sedar cara dia bertanya tu agak kurang sopan.. hehehe.. tapi takpa saya sudah biasa ditanya soalan seperti itu.. hehehe..


Is me EB


p/s: I'm Muslim and I Love Islam..




2 comments:

.::: Princess MOMOY :::. said...

comel comel
muka market nih

EB said...

Momoy:
Awww.. hehehe comel jer hensem tara.. hahaha
Thanks dear..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...