K A W A N

Monday, November 22, 2010

Musim Mengawan..

Zairey & Arinah Wedding | Akad Nikah

Musim Mengawan??
Apa tu musim mengawan.. Hehehe.. Apa yang saya maksudkan dengan 'Musim Mengawan' ini ialah 'Berkahwin'.. Hehehe.. Jangan salah faham kawan-kawan semua.. Hehehe.. Bulan November dan Disember ini, saya begitu banyak mendapat jemputan untuk ke Majlis-majlis Perkahwinan rakan-rakan saya.. Diseluruh pelusuk Malaysia ini sahabat-sahabat saya menjemput diri ini.. Tetapi begitu sukar untuk saya menghadiri semua jemputan tersebut.. 

Ada yang diadakan disemenanjung tapi bukan semuanya dekat-dekat.. Ada yang di negeri Kelantan, Terangganu, Pahang, Perak, Kedah dan lain-lain tempat lagi.. Di Sabah pun tak kurang hebatnya.. Walaupun di negeri sendiri tapi bukan semuanya dekat-dekat juga.. Ada yang di Sandakan mengambil masa 6jam untuk sampai daripada Kota Kinabalu, ada yang di Tawau mengambil masa 9jam perjalanan pula.. Aduh macamana ni?? Kalau tak pergi takut mereka kecil hati pula.. 

Dengan itu, buat sahabat-sahabat yang melangsungkan perkahwinan di masa terdekat ini... Saya memohon ampun dan maaf sekiranya saya tidak dapat hadir ke Majlis yang penuh bermakna buat anda.. Maafkan diri ini diatas kekurangan yang tidak dapat dielakkan.. Bukan maksud untuk tidak menghadirkan diri, bukan bermaksud diri ini sombong, bukan bermaksud diri ini malas.. Tapi lantaran kekangan waktu, wang ringgit dan bermacam masalah lagi yang tidak dapat dielakkan, maka saya tidak dapat hadir ke Majlis anda kawan-kawan ku.. 

Insha Allah buat Majlis Perkahwinan yang diadakan berdekatan dengan area tempat tinggal saya, saya akan datang untuk melantak juadah yang disediakan.. Hehehe.. Hari ini saya telah pergi 2 Majlis Perkahwinan.. 1st dekat area Subang.. Sebenarnya bukan kawan saya.. Tapi kwn kepada kawan saya Andy, so saya tumpanglah ke rumah rakannya Anuar yang berkahwin dengan pilihannya Mashitah.. Selepas itu, kami ke Shah Alam Golf Club untuk meraihkan Majlis Perkahwinan sahabat kami Wan Zayd dengan pilihan hatinya Nor Baizura.. Tahniah buat semua.. Buat pengantin, terima kasih kerana sudi menjemput kami.. Selamat Pengantin Baru..   

Zairey & Arinah | Sanding

Dengan itu, saya panjatkan kesyukuran buat sahabat-sahabat ku yang bakal melangsungkan perkahwinan.. "Semoga ikatan sah yang terjalin antara kedua-dua mempelai akan berkekalan sehingga ke Akhirat nanti.. Semoga saling berkasih sayang, semoga saling mencintai sehingga ke akhir nanti, semoga saling memahami dan menghormati sesama mempelai, semoga saling bertolak ansur, semoga segala-galanya dipermudahkan Allah swt.. Semoga tabah menghadapi dugaan dan rintangan dalam ranjau kehidupan, semoga dikuatkan iman dalam hati, semoga dimurahkan rezeki, semoga diberikan zuriat yang baik-baik, semoga segala-galanya dirahmati lagi diberkati Allah swt.. Amin"..

p/s: Selamat Pengantin Baru semua... Aku cemburu melihat Photog tu dengan gear mereka D700!!!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...