K A W A N

Sunday, August 7, 2011

"The Colors of Ramadhan"

سم الله الرحمن الرحيم
bismi-llāhi r-raḥmāni r-raḥīm

Al-salāmu'alaykum WBT.
"Salam Ramadhan Al-Mubarak"


Salam Ramadhan semua, selamat menunaikan solat fardhu Zuhur. Jadi di hari terakhir Giveaway (G|A) ini berlangsung, dan setelah saya keraskan hati untuk turun ke Bazaar Ramadhan di Presint 2, Putrajaya untuk mengambil gambar suasana Bazaar Ramadhan di sana. Akhirnya saya dengan berbesar hati serta bersedia untuk mengikut G|A anjuran Abg. EZ ini. Kepada sesiapa yang berminat untuk mengetahui dan seterusnya mengikut sila klik banner di bawah ini untuk maklumat lanjut. Silakan..






"The Colors of RAMADHAN"

Location: Bazaar Ramadhan | Presint 2 | Putrajaya
Exif : D90 | f/4.5 | 1/400 | ISO200
Sebenarnya hati cukup risau dan resah untuk ke Bazaar Ramadhan. Bazaar Ramadhan bukanlah tempat yang saya suka untuk pergi tapi demi minat kepada fotografi dan juga untuk mencari gambar yang sesuai untuk entri ini, saya turun juga ke Bazaar Ramadhan dengan niat yang betul dan tidak putus-putus beristighfar kepada Allah dan berharap semoga dipermudahkan urusanku dan diampunkan dosaku.

Bazaar Ramadhan bukan sahaja ada banyak pilihan juadah berbuka, tapi juga banyak godaan-godaan yang lain. Perempuan berbaju ketat dan seksi, pasangan kekasih yang tanpa segan silu berpimpin tangan dan bermacam-macam lagi. Namun apa yang menjadi tarikan lensa kamera ku setiap kali di bulan Ramadhan ini adalah gelagat anak-anak kecil yang ikut sama membeli juadah bersama ibu dan bapa mereka. Sungguh menghiburkan dan kadangkala bila merakamkan aksi-aksi mereka, secara tidak langsung membuatkan aku tersenyum sendiri. Aksi mereka lebih seksi daripada perempuan-perempuan yang berpakaian tidak senonoh dan lebih manja daripada pasangan kekasih yang berpimpin tangan di Bazaar Ramadhan.

Alhamdulillah, Ramadhan ini banyak nikmatnya jadi marilah kita bersama-sama memperbanyakkan amalan kita untuk mendapat segala nikmat yang Allah SWT limpahkan di bulan Ramadhan ini. Semoga Ramadhan kali ini lebih bermakna dari Ramadhan sebelum ini. Insha'Allah. Yang baik itu datangnya daripada Allah SWT, yang kurang baik itu datangnya daripada diri saya sendiri dengan keizinan Allah..

p/s: Abg EZ, maafkan entri ini dah jadi panjang dah. Maaf..

46 comments:

Anisa Hang Tuah said...

nis dah cube nak amik gambar dkt bazaar ramadhan.tapi semuanya tak menjadi :'(

EB said...

@Anisa Hang Tuah
EH napa x jadi?
Setting ke atau x dpt moment?

zati embong said...

papa,dik nk yg 2!

hihi,suka2 jat tmbh dialog.hihi

eqbalzack said...

salam EB,
terima kasih join GA abg eq...
abg eq akan linkkan kat blog nanti...
selamat berpuasa dan berbuka puasa...

EB said...

@zati embong
Hehehe actly mcm2 dialog yg Jat blh dgr bila bdk2 ni p bazaar ramadhan.. hehehe.. lawak tau mcm2.. nak hot dog la.. nak melon la.. adui senyum saja spnjg jln.. siok!

Thanks Jat!

EB said...

@eqbalzack
Salam Abg EQ..
My pleasure bang.. GA abg asal ada kesempatan sya akan follow pnya... hhehehe..
Slmt berpuasa dan selamat berbuka jg bang... terima kasih bebnyk..

nong said...

another baby's coming..^_^

EB said...

@nong
Hehehe baby yg comel kn..

nong said...

yup...dengan ketembaman pipinya tu..geram tengok.!

EB said...

@nong
Hehehe tu la tu.. tngk cara dia pegang tu duit kiut kn.. huuu...

nong said...

hahaha..macam dy maw bagi kau ni...

EB said...

@nong
Lai lai.. liang chai mau rm1 ka? hehehehe...

nong said...

"takmao..takmao..maw bagi sama itu liang moi la.."

hahaha..!

Nurr Kasih said...

warna warbi di bazar ramadhan..good luck EB :D

Nurr Kasih said...

*warna warni

zOeY zAu YaH said...

caiyok EB..!

EB said...

@Nurr Kasih
Syukran NK..
gOOd juga tau...

EB said...

@Nurr Kasih
Warni warna.. hehehe

EB said...

@zOeY zAu YaH
Fighting!!

EB said...

@nong
Hahaha xmau bg tu liang moi.. Dia mau liang chai jak tu...

nong said...

haha..nda maw kalah arrr..ba liang chai pun liang chai laa..

eqbalzack said...

TAHNIAH! Anda pemenang Giveaway 'The Colors of Ramadhan'...
Sila emailkan details kepada:

eqbalzack@yahoo.com

Terima Kasih

~eqbalzack.com~

nong said...

tahniah..tahniah..

wickedwarhol said...

Tahniah!

Nurr Kasih said...

Congrats EB :D

EB said...

@nong
Hehehehe merajuk laitu...

EB said...

@eqbalzack
Alhamdulillah....
Syukur ke hadrat Ilahi atas rezeki ini....

Terima kasih sesngt kat abg eq sbb pilih entri sya sbgi pemenang.. Insha'Allah secepat mungkin sya emailkn kat Abg eq okey..

Syukran...

EB said...

@nong
Alhamdulillah Nong...
Terima kasih!!

EB said...

@wickedwarhol
Alhamdulillah..
Terima kasih WickedWarhol ^^

Tahniah kat awak juga..

nong said...

merajuk apa ka...hahaha...tahniah lg sekali..!

EB said...

@nong
Ko la merajuk ndak dpt usin seringgit.. hehehe...
Sama2 kasih sekali lg....

nong said...

tu liang moi ble minta kulink tu tusin sama tu liang chai..tu yg nda jadi namal tu..

solomolo said...

tahniah !!!~

EB said...

@nong
Hehehehe tu liang moi rindu liang chai ka?

EB said...

@solomolo
Terima kasih bro..

nong said...

jap arr..p tanya lu kejap tu liang moi dy rindu tu liang chai ka x..lallaallalalala.. :P

EB said...

@nong
Ba p tanya p.. hehehe...

nong said...

ba malu² pula liang moi ni kena tanya..

EB said...

@nong
Malu² tapi mau kn.. hahaha

nong said...

siapa yg maw? liang chai ka? ^_^

EB said...

@nong
Aikss kura² labi² lg ah...

nong said...

labi² kura² ba...heee

EB said...

@nong
Hahahaha.. pura² macam... tet!!

nong said...

hahahahha..no komen..no komen.. >_<

EB said...

@nong
Letak tngn mcm gmbr di profile smbil jalan siul²... lalalala

nong said...

lebey kurang sama dengan la..^_^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...