K A W A N

Tuesday, August 16, 2011

Ramadhan Al-Mubarak bukan Ramadhan Al-Murtabak!!


سم الله الرحمن الرحيم
bismi-llāhi r-raḥmāni r-raḥīm

Al-salāmu'alaykum WBT.
"Salam Ramadhan Al-Mubarak"


"Curiosity"
Location: Bazaar Ramadhan | Presint 2 | Putrajaya
Searching food for Iftar is really tiring!!
Location: Bazaar Ramadhan | Presint 2 | Putrajaya
Bertiga-tigaan lebih baik bukan?
Location: Bazaar Ramadhan | Presint 2 | Putrajaya


Aku rindu menekan shutter!
Aku rindu melihat sesuatu dari viewfinder!
Aku rindu bermain dengan white balance!
Aku rindu akan kepantasan shutter speed!
Aku rindu akan ISO!

Aku rindu candid street!
Aku rindu akan moment yang indah!
Aku rindu untuk berKARYA!

TAPI..

Aku sedih Ramadhan semakin berlalu pergi...
Semakin hari semakin dia (Ramadhan) berlalu pergi meninggalkan kita..

Hati risau dan resah..
Puasaku diterimakah?
Dosa-dosaku diampunkan kah?
Aku bukan orang yang rugi dan celaka bukan?

Ya ALLAH
Sesungguhnya yang baik itu datang dari-MU ya Allah,
Yang buruk itu datang dari aku sendiri..


p/s: Sahabat-sahabatku ingatlah, ini Ramadhan Al-Mubarak bukan Ramadhan Al-Murtabak!!

8 comments:

zati embong said...

xpe Eb,bersabar utk bulan ni.raya nnt eb snap lah gmbr puas2.hihi

EnciK AxixOu said...

murtabak mase bulan pose mmg xleh d'pisahkan dh , wah die punye baju cm boria. hehehehe..mintak2 kite bukan t'golong d'kalangan org yg celaka .
sempat k x b'temu ramadhan taun depan.huhuhu

Unknown said...

suka gambar yang 3 org tu

EB said...

@zati embong
A'aa bulan ni banyak invitation tp eb mls nak turun.. kalau jauh² kat KL sana lg la eb mls nak pergi.. Setiap kali risau smpt x balik utk tarawih.. Hmm hati x tenang..

Insha'Allah raya akan beraksi semula..

EB said...

@BuLat i2 CirCLE
Yupp mmg murtabak x dpt dpisahkan d bulan Ramadhan ni kn.. Smpi da jd ular da org beratur nak beli murtabak keramat.. Yg pentingnya jgn membazir... tu saja..

Insha'Allah kita tidak tergolong dlm org yg celaka itu.. Semoga kita akan dapat pengampunan dan puasa kita diterima Allah.. Amin..

Tu la pasal sempatkah lagi nak bertemu Ramadhan tahun depan?

EB said...

@Edy Zaidi
Hehehe thanks bro..
Kena alert dgn pantas.. Actly aku mulanye berselisih dgn dOrg ni.. Tp bila aku pndng belakang nmpk 3 no pd baju 3 org ni..

Hee ingat.. mesti selalu pndng kiri kanan depan belakang.. Don't miss the sweetest moment..

Lina said...

Insyaallah amal kita d bulan mulia nih mudah2an d trima..yang pentingnya jgn brenti beramal..

EB said...

@Lina
Yupp btul tu..
Kena truskn.. bukan hnya di bulan Ramadhan tp juga di bulan-bulan yang seterusnya..

Insha'Allah...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...