K A W A N

Monday, February 21, 2011

Do'akan Azizulhasni Awang

سم الله الرحمن الرحيم
bismi-llāhi r-raḥmāni r-raḥīm

Al-salāmu'alaykum, pagi ini seluruh rakyat Malaysia dikejutkan dengan insiden pelanggaran yang berlaku terhadap pelumba basikal negara, Azizulhasni Awang. Insiden ini telah menyebabkan serpihan kayu trek sepanjang 17.5cm (7 inci) tertusuk ke betis beliau. Walaupun menghadapi kecederaan beliau tetap menamatkan perlumbaan untuk muncul juara keseluruhan Kejohanan Trek Berbasikal Siri Piala Dunia di Manchester pagi semalam.




Insiden pelanggaran kelajuan tinggi di selekoh terakhir itu turut membabitkan Kamil Kuczynski (Poland), Edward Dawkins (New Zealand) dan Juan Peralta Gascon (Sepanyol). Di kala Azizul meneruskan semula kayuhan, Dawkins menolak basikal ke garisan penamat, manakala Peralta berlari tanpa basikal yang menyebabkan penyertaannya dibatalkan.

"Saya juga tidak tahu Azizulhasni terkena serpihan kayu itu sehinggalah dia menamatkan perlumbaan. Perkara ini cukup mengejutkan seluruh pegawai dan pelumba-pelumba Malaysia," kata ketua jurulatih, John Beasley. - (KOSMO)

Azizul bakal terlepas peluang beraksi di Kejohanan Dunia di Apeldoorn, Belanda pada 23 Mac ini.

p/s: Marilah kita semua do'akan agar pelumba basikal negara kita, Azizulhasni Awang ini cepat pulih daripada kecederaannya dan seterusnya dapat beraksi di kejohanan peringkat dunia di masa akan datang. Semangat juang yang ditunjukkan beliau sememangnya harus dipuji dan semua ini pasti ada hikmahnya.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...