K A W A N

Wednesday, June 1, 2011

Hijau ataupun Biru??

سم الله الرحمن الرحيم
bismi-llāhi r-raḥmāni r-raḥīm


Al-salāmu'alaykum WBT.

Hmm.. Semakin hari semakin tak berkesempatan nak update blog. Ada saja urusan yang perlu diselesaikan. Kelmarin sudah berniat akan bertemu Ummi (My Aunty) di lapangan terbang, malangnya dek kerna sibuk dengan urusan kerja maka tidak berkesempatan untuk bertemu Ummi buat kali ke-2. Kiriman Ummi terpaksa ditinggalkan diruangan luggage. Maafkan saya Ummi kerna sekali lagi menyusahkan Ummi dan tidak lupa kepada sahabat saya, Addam yang sudi menghantar saya ke LCCT.

Kiriman Ummi, udang kering dan lada putih sudah saya terima. Oh tidak lupa juga kepada Kak Ayu yang sudi menguruskan urusan penyimpanan kiriman Ummi itu. Terima kasih Kak Ayu, terima kasih bebanyak. Mohon sejuta kemaafan juga sebab tak sempat nak jumpa Ummi sebelum Ummi balik ke Sabah. Insha'Allah bila saya balik Sabah, 10hb ni kita jumpa ye Ummi.

Sesampai sahaja di rumah kelmarin, saya segera ke dapur. Rindu nak buat dapur tu berasap. Dapur bujang ni jarang-jarang nak berasap memandangkan hanya saya seorang sahaja yang rajin nak memasak. Housemate yang lain saya kurang pasti sama ada mereka tak rajin nak masak atau tak reti nak masak. Apa pun semalam Ikan Masin Masak Lada Putih menjadi santapanku. Alhamdulillah kenyang! dan saya amat rindukan menu seperti ini. Petang ni nak masak apa pula ek? Hehehe..

Ok EB ada satu soalan mengenai warna kepada rakan-rakan bloggers semua. Mana yang anda semua lebih suka nak tengok pemandangan yang berwarna biru kah atau pemandangan yang berwarna hijau??

Ketika aku melihat awan fikiranku akan menjadi sangat-sangat tenang dan tenteram..

Hijau warna alam yang sentiasa memberikan maksud kedamaian dan keharmonian

p/s: Apa warna pilihan anda hijau atau biru?

30 comments:

tat!n said...

i choose GREEN! :)

♥♥Cikngah♥♥ said...

klu permandangan sy suka hijau.Sebab rasa sejuk dan tenang je mata bila tgk.Tapi kalau warna saya suka biru.Sebab kalau saya pakai bj warna hijau nampak buruk je

EB said...

@tat!n
Hehehe Tatin mmg suke hijau.. hehehe

EB said...

@♥♥Cikngah♥♥
Oh yeke.. EB suka 2²..
Tp baju ijau eb xda lgi.. Baju keje la.. Baju jenjln ada kot.. mgkn bnyk..

bact. said...

nais idea EB..


gua nak pilih duadua boleh tak??
kah kahkah

EB said...

@bact.
Thanks bro!! ^^

Gua pn nak pilih 2²la.. hehehe..

Nini Hartini said...

bestnyaaa nak gi sabah eh...eb mmg org sabah ke?

akaksuka hujau dan biru. tp utk gambar di atas, akak pilih warna hijau :) ...org2 yg mulai rabun mcm akk mmg elok tgk warna hijau banyak2. huhu

syrupmasin said...

biru la best :)

EB said...

@Nini Hartini
Yuppp EB mmg org Sabah kak..
Tp gmbr ni bukan kat Sabah..
Gmbr biru tu masa Hari Belia Negara aritu..
Gmbr ijau tu kat Alamanda..

Hahaha samala kta kak.. EB ni da rabun dah ni.. Harap lensa kamera je lau nak tngk jauh2... huhuuhh...

EB said...

@syrupmasin
Yupp biru pun best jg.. hehehe...

tat!n said...

yeah,mmg tatin suke hijau.mane tau?hehehe..go go green!

EB said...

@tat!n
Tngk tudung pn tau.. hehehehe...

mOon jOhari said...

...DARI KECIK SAMPAI SEKARANG MOON SUKA TENGOK AWAN +LANGIT....

Hanisah Safian said...

alahhhh dua2 pon cantek! nak dua-dua boleh? ehhehhe :P

EB said...

@mOon jOhari
Yupp eb pn sama... Suka sngt.. Tngu lepas ni EB kluarkn koleksi awan eb plak ok..

EB said...

@Hanisah Safian
Ambik je xda hal la....

cik Dil said...

dil suka pink..tapi alamak, xde pulak pilihan kat sini..heheh..
okey, dil pilih HIJAU..why??
sebab hijau adalah nature..sejuk mata memandang..tsngt cool..^^

EB said...

@cik Dil
Pink ek? Eb pn suka pink eb ada bberapa helai koleksi baju berwarna pink.. Soft pink..

Alalala nntila EB ambik gmbr kaler pink ok... hehehe..

Hijau mmg menenangkn...

cik Dil said...

yeke??eh minat kita samalah..hehe..
dil suka soft pink jugak..^^
yeee..dapat gambar kaler pink tu, cepat2 tunjuk kat dil tauu..
eh tetiba terasa nak try study pasal tone kaler pink..

cik chopu said...

both pun saling melengkapi ~

EB said...

@cik Dil
Hehehe EB minta semua kaler..
Terutama skali kaler2 yg harmoni..
Hehehe tp lebih suka yg soft.. Hehehe..
Tp skrg ni eb suka edit gmbr kaler bg perchik.. hehehe..

Insha'Allah eb tnjk k..
Oh nak stdy tone pink ek..
Ok ok.. nnti bgtau lau da release entri sal pink tone..

EB said...

@cik chopu
Yupp btul!!!!! Ini la jwpn yg paling betul...

khairul said...

sy suka hijau.dan err.........................bulan juga

Bella Bell said...

wahhh.. rajin masak ea..bagos2.. hehhe!!~

errr..saya suka HIJAU! :D

EB said...

@khairul
Hehehe hijau!
Eh napa bulan bang??

EB said...

@Bella Bell
Kena rajin lau tak lapar..
Xkn asyik nak mkn masakan mamak je...

Hehehe hijau juga...

zati embong said...

jat pilih hijau!

EB said...

@zati embong
EH Jat pki tudung biru mana aci pilih ijau..

Cik Bidadari said...

saya kena pilih udara... biru dan hijau... tak boleh buat pilihan...

EB said...

@Cik Bidadari
Waaa mlampau skema jawapan nmpknya..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...