K A W A N

Tuesday, December 21, 2010

생일 축하 내 사랑

EB© | Happy Birthday ChiCer
بسم الله الرحمن الرحيم

Syukran ya Allah untuk usia yang telah Engkau berikan. Syukran juga untuk setiap rezeki yang Engkau kurniakan. Syukran untuk setiap cobaan yang Engkau turunkan. Syukran untuk bakat dan ilham yang Engkau anugerahkan. Sesungguhnya terlalu banyak yang telah Engkau berikan kepada kami. Tetapi terlalu sedikit pengabdian kami terhadap-Mu.

Engkau tetap menerima walaupun terkadang kami alpa, kami lupa, kami silap dan kami khilaf menafsir makna setiap kurniaan dan dugaan. Namun begitu besarnya kasih-Mu, Engkau tetap melindungi kami walaupun terkadang kami kalut merunggut ketika saat-saat lemah kami datang. Kami tak pernah menafikan hak-Mu sebagai Khaliq walaupun terkadang terbuai dengan kesedihan yang amat perit.

Ampunkan kami ya Allah apabila kami merintih nasib kami di hadapan-Mu, kepada siapa lagi harus kami mengadu? Kami tidak pernah menyesali kewujudan kami ini ya Allah. Namun kami hanya hamba-Mu yang dhaif dan lemah. Adakalanya kami kurang kesabaran, ada masanya kami goyah keimanan, dan ada masanya kami terikut bisikan syaitan. Namun dengan limpah kasih sayang-Mu, Engkau menarik kami kembali jauh daripada kesesatan.

Ya Muhaimim - Pimpinlah tangan hamba-Mu ini, pimpinlah hati hamba-Mu ini agar sentiasa berpijak di atas jalan yang benar.

Ya Al Quddus - Sebagai hamba-Mu yang hina dina ini, kami tak mungkin mencapai sempurna, tapi kasihanilah kami. Bimbinglah kami agar sentiasa mampu meniti Titian Silatulmustakim-Mu dengan tenang dan mudah tanpa cela.

Ya Al Hakim - Berilah dia kekuatan dan semangat serta ilham agar dia mampu terus membimbing anak-anak muridnya yang sangat dahagiakan ilmu. Berikanlah dia keikhlasan yang jitu agar dapat dia mencurahkan ilmu yang engkau kurniakan kepada anak-anak didiknya supaya lahirlah generasi masa depan yang terus mendokong perintah-Mu. Berilah dia kesabaran dalam menangani karenah generasi muda yang sangat mencabar keimanan dan kesabarannya. Hulurkanlah dia kebijaksanaan agar dia mampu memacu kalam keinsanan hingga tiba masanya Engkau menjemput dia pergi.

Ya Allah - Sesungguhnya kematian itu benar. Alam kubur itu benar. Hari Pembalasan itu juga benar. Hari ini, semakin hampir kami kepada Alam Kematian, semakin dekat kami dengan Alam Kubur, semakin takut kami terhadap Hari Pembalasan. Izinkan kami dalam usia yang semakin sedikit ini untuk kami mengaut sebanyaknya himpunan pahala, untuk dijadikan bekalan kehidupan yang tiada penghujungnya nanti. Semoga dia menjadi anak, ibu, isteri dan muaalim yang solehah.

Syukran ya Allah atas segala takdir yang telah Engkau tentukan untuk kami. Engkaulah Yang Maha Besar. Allahu Akbar! Peliharalah kami yang lemah ini agar terus berpegang teguh pada tali-Mu…

Selamat Hari Lahir buat kamu Cikgu...
Semoga hari ini menjadi hari yang indah buat kamu...
Amin Ya Robbalallamin...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...