K A W A N

Friday, December 24, 2010

Segmen Jom Berkenalan


بسم الله الرحمن الرحيم

Assalammualaikum,
Selamat hari Jumaat semua..

Pagi ini tengah nak siapkan entri 'PMRnya Lunyai' sambil minum nescafe yang pekat mekat ni. Setelah siap saya publishkan entri tersebut kemudian saya check Traffic Feed saya. Wah! ada seseorang telah meninggalkan jejak perjalanannya kemudian saya klik pada link tersebut, rupanya Cik Nadhirah aka CCD-ra telah tag saya dalam segmen 'Jom Berkenalan' ini. Terima kasih ya Cik Nadhirah, terima kasih banyak-banyak.

Seperti Cik Nadhirah, ini juga merupakan kali pertama saya ditag dalam sesebuah entri. Demi menghargai Cik Nadhirah atas kesudian dia untuk tag saya dalam entri ini maka saya akan lakukan sehabis baik ok.. Thanks a lot CCD-ra ^^v..

Segmen ni dari blogger yang bernama Cikgu Akim. Anda boleh melawat blog dia sekiranya anda hendak mengikuti segmen ini. Sila klik banner di bawah untuk mengetahui cara-cara nak ikut segmen ni.

Segmen Jom Berkenalan


Segmen Jom Berkenalan


S1: Apakah status anda:
J1: Saya belum bertunang atau berkahwin makanya saya berstatus B u j a n g..


S2: Ceritakan tentang diri anda:
J2: Ok nama penuh saya Mohd Asynor bin Junaidi, anda semua boleh panggil saya EB sepertimana nama blog saya EB. Dilahirkan pada 30 Oktober 1986 di Kg.Bangau, Kudat, Sabah. Mama saya berasal dari daerah Kudat, manakala Bapa saya pula berasal dari daerah Ranau. Saya kini menetap di W.P.Putrajaya dan berkerja di MOF. 
Pekerjaan: Kerja Gomen, biasa-biasa je. 
Belajar di: Sabah (SKPT-SMKPT-UiTM-PKK-UMS).
Bilangan anak: Saya belum berkahwin lagi, jadi tiada anak lagi. Anak tekak ada.
Cita-cita: Ingin membina/membeli sebuah rumah besar untuk kedua orang tua ku, membantu adik-adik serta keluarga ku dalam segala hal. Ingin memilik keluarga yang bahagia dan membahagiakan pasangan yang saya pilih. Bebas dari segala jenis HUTANG sebelum saya mati. Insha Allah ingin menunaikan Haji.


S3: Ceritakan tentang Blog anda:
J3: Blog saya ini saya wujudkan untuk berkongsi segala macam pengalaman yang saya pernah lalui secara sengaja mahupun tidak sengaja. Juga untuk berkongsi minat saya dalam bidang photography dan videography. Dimana Insha Allah disetiap entri yang saya paparkan akan saya selit sekeping dua gambar yang telah saya tangkap dan edit. 
Blog ini juga untuk saya berkongsi nasihat-nasihat serta info-info yang berguna kepada kita manusia yang sering lalai dalam urusan kehidupan kita sehari-hari sepertimana diri saya sendiri. Oleh itu suka diri ini untuk menasihat dan dinasihati sesungguhnya itu adalah amalan yang mulia. (Terima atau tidak nasihat tersebut terpulang pada yang membaca dan saya cuma menunaikan tanggungjawab saya sebagai manusia yang menyayangi sesama manusia untuk ingat mengingati..) 


S4: Apa pandangan anda tentang dunia blog?
J4: Dunia blog ini indah, bermacam-macam tips, bermacam-macam cerita, bermacam-macam info, bermacam-macam ragam, dan banyak lagi macam-macam yang ada. Bak kata Astro "Macam-macam Ada!" tapi bukan Astro sahaja yang macam-macam ada. Dunia blog ini walaupun banyak huruf yang perlu dibaca tapi sangat-sangat menyeronokkan. Tak percaya? Ikutilah dunia blog ini dan rasakan sendiri apa yang ada dalam dunia blog ini. 


S5: Nasihat anda kepada rakan-rakan yang baru nak buat blog:
J5: Pada yang baru nak berjinak-jinak nak buat blog ni, teruskan niat suci mu wahai sahabat. Tidak ada apa yang perlu dirisaukan dalam dunia blogging melainkan kamu menyalahguna blog yang kamu cipta itu ke arah yang tidak baik. Nak buat blog tak perlu bayar pun, cuma kamu kena ada pengisian dan hala tuju blog kamu sendiri. Setiap benda perlu ada perancangan, kalau tiada perancangan maksudnya kita merancang untuk gagal. Kenapa? Apa? Bagaimana? Siapa? dan Dimana? kamu sendiri yang tentukan. Tiada paksaan dalam dunia blog ini. 


S6: Nyatakan keunikan yang terdapat pada blog anda:
J4: Keunikan.. Unik dalam blog saya ini adalah dimana saya akan mempaparkan gambar-gambar yang saya telah saya tangkap dengan moment yang menarik dan saya touch up dengan tona-tona warna yang menawan. Saya juga akan cuba bercerita banyak mengenai keindahan negeri Sabah Insha Allah.. 
Selain itu, saya juga akan menulis secara baku (InsyaAllah) dalam setiap entri saya dan saya tidak akan menggunakan singkatan demi menjaga keindahan bahasa Melayu itu sendiri walaupun saya bukan berbangsa Melayu tapi saya bertutur dalam bahasa Melayu. Jadi kalau kamu semua membaca blog saya dan terasa skema maafkan saya sebab itu memang niat saya. (Bukan selalu skemakan.. lagipun kerja saya sebagai sekretariat ini betul-betul membuatkan saya peka terhadap kesalahan ayat dan perkataan.. hmm..) dan untuk mengetahui lebih lanjut mengenai blog saya, rajin-rajinlah datang jenguk. ^^v


S7: Sampai bilakah anda akan menulis blog dan impian anda dalam dunia blog?
J7: Selain nyawa terlekat ditubuh selagi itu saya akan terus bersuara dan selagi itu saya akan terus berilham dan berkarya. Saya tidak menginginkan apa-apa dalam dunia blog ini cukup sekadar ianya memberi saya peluang untuk berkongsi apa saja serta saya dapat memberi pengajaran dan panduan kepada anda semua. Selain memberi impak dan kesan yang baik kepada semua orang dan tidak lupa kepada diri saya sendiri. Cuma mengharapkan balasan pahala daripada yang Maha Esa dan sokongan daripada anda semua agar saya dan anda semua terus maju dalam hidup kita sehari-hari tanpa melupakan batas agama dan kebesaran Ilahi. Insha Allah. 
Impian saya agar saya berjaya memberi panduan serta rujukan yang terbaik dalam blog saya kepada anda semua. Semoga segalanya dipermudahkan Allah dan kita beroleh rahmat daripada semua ini. Saya bukan ahli agama tapi saya tetap ada agama.. Semoga kita semua berjaya di dunia dan di akhirat nanti.. Amin..


Saya tag mereka-mereka ini pula:-

1. Idayu
2. Iena
3. Nurwina
4. Farah Farhana


p/s: Sempat juga siapkan entri ni sebelum nak gerak pergi sembahyang Jumaat.. 
Ok enjoy reading you all and have a nice Friday.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...