K A W A N

Thursday, June 23, 2011

Kesibukan!

سم الله الرحمن الرحيم
bismi-llāhi r-raḥmāni r-raḥīm

Al-salāmu'alaykum WBT.


Huuu.. baru punya kesempatan untuk mengupdate blog. Selama ada tugasan yang perlu diselesaikan. Aku perlu menjadi OP sempena Audit MPC 5S di Kementerian aku. Agak penat apabila tugasan ini bermula seawal 8.00 pagi dan berakhir kira-kira pada pukul 6.00 petang. Apa-apa pun aku enjoy dan banyak pengalaman dan ragam orang yang ditemui sempena sesi audit ini dijalankan. Namun begitu, aku doakan agar kementerian aku berjaya mengekalkan sijil 5S ini buat kali ke-3. Semoga berjaya!!

Hari ini aku perlu menyelesaikan lagi beberapa tugasan sebelum aku perlu kembali sekali lagi ke kampung halaman untuk Majlis Cukur Jambul anak buah aku, Fatimah Syarha Az-Zahra. Tapi agak menyedihkan apabila menerima perkhabaran yang kurang enak didengar bilamana mendapat berita bahawa bapa mentua abang sulungku telah terlibat dalam kemalangan. Kemalangan ini telah menyebabkan bahu dan tangan kanan bapa mentua abang aku yang juga aku panggil dengan panggilan bapa ni patah. Syukur Alhamdulillah beliau tidak cedera teruk.

Kemalangan ini disebabkan oleh sebiji batu sebesar bola sepak telah jatuh daripada sebuah lori lebih muatan yang ketika itu sedang memandu menuruni bukit dan beliau pula sedang memandu menaiki bukit. Anda bayangkan saja impak yang berlaku. Syukur Alhamdulillah beliau memandu kereta dari jenis Toyota sedan yang dah otai, yang mana body kereta itu adalah besi sepenuhnya dan sememangnya keras. Anda bayangkan saja jika waktu itu dia memandu Perodua Viva. Huuu dasyhat!

Satu lagi berita yang meresahkan, bila mendapat tahu Atuk aku sekali terpaksa ditahan di Hospital. Biasalah dah tua.. Hmm.. Semoga semuanya dipermudahkan.. Insha'Allah.. Oklah aku nak sambung buat kerja dulu. Insha'Allah ada kelapangan aku akan update entri yang seterusnya. Oh sebelum terlupa komen-komen yang anda semua tinggalkan dalam entri yang sebelum ini akan aku segerakan untuk reply. 

p/s: Actually pagi ni ada sesi ceramah Datuk Dr. Hj. Mohd. Fadzillah Kamsah tapi banyak pula kerja yang tak settle lagi. Huuu... 

10 comments:

zati embong said...

batu yg kecik2 pn bahaya,yg bsar apatah lagi Eb.moga semua keluarga Eb sihat.

Unknown said...

Nasib tak teruk sangat....

EB said...

@zati embong
Tau xpe..
Hmm syukur alhamdulillah mcm tu je.. Ujian Allah..
Thanks Jat...

EB said...

@MyMye MyMya
A'aa tu la pasal..
Thanks for you concern MyMye..

Unknown said...

mmg terok klu skali skala nk audit @ dikena audit

iPai said...

dasyat ye batu besar tuh .. harap yang baik-baik sahaja ..

Bidadari Syurga said...

adoi batu besar? allah... alhamdulillah selamat... semoga atuk awak sihat hendaknya....

EB said...

@khairul
A'aa tau xpe.. So far ok kot..
Hopefully lulus jg la utk sijil diperbaharui..

EB said...

@iPai
Dahsyat.. tu la pasal..
Bhya ba klu mcm tu...

EB said...

@Cik Bidadari
A'aa sebesar bola sepak...
Insha'Allah semuanya selamat...
Thanks..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...