K A W A N

Monday, May 30, 2011

AKAR & KUKUBESI MANIPULASI EVENT | PART II

سم الله الرحمن الرحيم
bismi-llāhi r-raḥmāni r-raḥīm

Al-salāmu'alaykum WBT.


Terlebih dahulu aku ingin meminta maaf kat korang semua sebab aku dah lama tak update blog aku ni. Sorrylah bukan aku bosan dan bukan juga aku tak ada idea. Idea aku berlambak-lambak dah dalam kepala otak ni. Banyak benda nak share dengan korang semua tapi dek kerana kekangan masa dan banyak sangat program maka semua ini terbantut untuk dilakukan. Sekarang ni pun tak tahu nak mula dari yang mana, "Futsal Rentap KOSMO" dan "Hari Belia Negara" pun tak story lagi kan.

Takpelah kita mula satu persatu okay, aku langsaikan dahulu entri yang aku janjikan nak cerita dengan korang. Mesti ramai yang ternanti-nanti gambar semasa aku pergi event "AKAR & KUKUBESI MANIPULASI" live in Shah Alam kan. So hari ini aku nak share gambar-gambar yang aku shoot ketika itu. Oh sebelum itu, aku tak cover seluruh event pada waktu itu, aku cuma ikut outing yang dianjurkan oleh sifu aku Bro MNj. Iklan outing tu lebih kurang macam kat bawah ni.



Okay di bawah ini adalah model yang sempat aku shoot hari tu. Model yang lain aku tak sempat nak shoot sebab sudah dibawah lari oleh photographers yang lain. Masing-masing cari port yang menarik. So semua terhibur, salah silap, kekurangan semua itu datangnya dari diri saya sendiri. Yang baik, yang indah, yang sempurna semua itu datangnya daripada Allah SWT. Okay kalau ada apa-apa penambahbaikan sila-silalah beritahu ye..

Talent: Oys Iryn
Talent: Oys Iryn
Talent: Oys Iryn
p/s: Gambar ini mengalami ke'bocor'an pada background.
Tapi nak publish juga sebab rim light kat bahagian rambut talent sangat-sangat cantik.
Original light from the sunset. 
Talent: Oys Iryn
Talent: Oys Iryn
Hari tu memang shoot sampai lebam, lokasi bagi gambar pertama dan terakhir adalah di sebuah pondok di dalam hutan. Time tu memang dah gelap dah, dalam pukul 8.00 malam dah. So kena main CLS, main lighting. Memang best!! Dan yang lagi bestnya, time tu dah nak hujan lebat dah tapi semua masih stay nak shoot. Dengan speedlight yang non-stop flashing, sampai berpinar-pinar mata dibuatnya. Shoot model dalam gelap memang mencabar. Mana nak cari angle, nak cari compo. Tapi apa-apa pun memang best dan tak rugi turun. 

So ini sahaja buat entri kali ini. Kalau aku rajin aku akan buat Part III sebab ada banyak lagi  gambar nak share dengan korang semua. Sabar ye. Aku juga Insha'Allah akan share dengan korang "1MAFO Model Photoshoot with MNj" sempena sambutan Hari Belia Negara di Putrajaya nanti. So enjoy the photos guys!!

p/s:
Kamera - D80 & D90
Lens - 50mm f/1.8 & 18-105mm f/3.5
Speedlight - SB900

12 comments:

mOon EyEzS said...

...bila en. EB nak amek cik mOon jadi mOdelnya pulOk...hikhikhik

EB said...

@mOon jOhari
Bila cik moon nak?
Eb ok je...

Anonymous said...

tahniah,,, bole maju lagi

*hihi poyo je komen ;-)

Nurr_Rahmah said...

wah ni shoot pro dah ni..bila la nak minta ajar ni :D

:: Mrs.SyahNia :: said...

ohh boleh lah tlg
amikn pre wed utk cik ain
hihi ^__^

EB said...

@cantekk
Yeah! Tahniah blh maju lg.. hehehe
Poyo ek komen mcm tu?? hehehe..

EB said...

@Nurr Kasih
Huuu mana ada pro mcm ni.. Muka tu x sharp.. Skin tone pn agak² out.. Bnyk lg perlu diperbaiki ni.. Hehehehe... Btw thanks for the comment!! ^^V
NK la yg ajar..

cikdil said...

eb..dil suka sgt composition colour untuk pic ke 3 tuu..warm jer dil tegok..
uishh ni nak berphotoshot ngn eb pulak nii..hehehe..tp dil x comeyy..^^

EB said...

@*Miss Syahnia*
Oh blh.. Ain bila nak kawen??
EB Jun ni ada 2 job kawen...

EB said...

@cik Dil
Hehehe thanks sbb suka..
Yg ke-3 tu tone da mables cuma background yg x berapa nak ok.. BOCOR sifu eb ckp...

Warm tone tu sbb dpt source light sunset.. tu yg mcm tu kalernya.. Mmg mables chya petang ni..

Klu nak shoot paling best time ptg n pagi.. Sunrise n Sunset... Chya time tu x harsh..

Anonymous said...

x aci! nk EB amik gamba saya gak..tapi saya x pandai posing..EB je lah yg posing boleh? haha

EB said...

@zOeY zAu YaH
Blh je.. Xpe nnti eb ajar amcm nak posing.. Ok..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...