K A W A N

Sunday, December 26, 2010

Gembirakan Mereka | Part 1

Assalammualaikum wbt..

Entri kali ini ada sebuah kenangan lapuk yang mana saya ingin kongsikan bersama anda semua sebelum kenangan ini tersemadi bersama saya di liang lahad kelak. Semasa dalam pengajian di Politeknik Kota Kinabalu (PKK), saya bergiat aktif (sangat aktif) dalam Jawatankuasa Perwakilan Pelajar (JPP). Saya merupakan ahli majlis tertinggi dalam organisasi tersebut semenjak saya dari semester dua sehinggalah ke semester akhir pengajian saya di PKK.

Sepanjang pengajian saya di PKK, saya telah banyak melaksanakan program-program sama ada di dalam kampus mahupun di luar kampus. Untuk entri kali ini, saya akan bercerita mengenai salah satu program yang kami jalankan di Kota Belud, Sabah. Program ini kami namakan sebagai "Program Lawatan ke Rumah Anak-Anak Yatim dan Berkeperluaan" yang bertempat di Darul Bakti, Kota Belud.

Tujuan program ini dibuat adalah untuk meraihkan anak-anak yatim yang serba kekurangan dari segi kasih sayang, pendidikan, dan bermacam-macam lagi. Kami ingin mereka tahu bahawa diluar sana masa ada pihak yang sayang dan perhatian kepada nasib mereka. 

Secara kasarnya bukan semua mereka ini adalah anak yatim piatu, ada juga diantara mereka yang masih mempunyai ibubapa. Tapi disebabkan kesempitan hidup dan kemiskinan, orang tua mereka tidak mampu untuk menyara dan apatah lagi membesarkan mereka. 

Oleh hal yang demikian, kami warga JPP dengan kerjasama beberapa orang pelajar PKK telah membuat lawatan selama sehari  untuk meraihkan serta meluangkan masa bersama-sama mereka. Seperti dalam kertas kerja yang telah diluluskan oleh Pengarah PKK, ada bermacam-macam aktiviti yang perlu kami jalankan bersama-sama anak-anak yatim ini. 

Seterusnya gambar-gambar dibawah ini akan bercerita kepada anda mengenai program yang telah kami jalankan itu. Semoga terhibur. 

EB© | Keindahan Gunung Kinabalu menemani perjalanan kami
EB© | Regangan dilakukan semasa aktiviti Senaman Huruf
EB© | Senaman Huruf
EB© | It gonna blown up, shut your ears
EB© | Adik ini kepenatan sampai tertidur
EB© | Hebat!! ~ Time to eat


p/s: Cerita dan gambar seterusnya bersambung ke "Gembirakan Mereka | Part 2"..
       Tunggu... ^^v

4 comments:

anaeeim said...

salute kau bro! Ada lagi manusia yg prihatin..bangga ada member macam kau bro

EB said...

Aku syg ko Vito.. hehehe..
Thanks bro.. Tngu part 2.. Mgkn ada part 3.. hehehe..
Vito hidup kita hnya skali.. Hargaila idup ini..
bnyk2kn b'amal..

ceylaphotography said...

best nyer.seyes best..dpt luang masa tuk dak2 ni..good job eb :)

EB said...

Ceyla: Hehehe thanks ceyla.. Actly sya pegi 2x tmpt bebdk ni tp yg 2nd tym xda masa nak shoot sbb sya bz kat dapur.. hihiihii i memasak ok.. bantu mereka yg takut pada minyak panas.. hehehe..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...