K A W A N

Monday, July 25, 2011

Cintaku Umpama Memberus Gigi

سم الله الرحمن الرحيم
bismi-llāhi r-raḥmāni r-raḥīm

Al-salāmu'alaykum WBT.

Location: Jesselton Point, Kota Kinabalu

Dulu.. Kita saling memerlukan..
Dulu.. Kita pernah berkongsi kasih.. 
Dulu.. Kita sentiasa ingin disayangi..
Dulu.. Kita saling memendam rindu..
Dulu.. Kita saling risau antara satu sama lain..
Dulu.. Kita saling mencinta.. Cinta yang sebenar-benar cinta.



Aku relakan pemergian mu... Semoga kau beroleh kebahagian yang kau impikan..

Kini, semua itu sudah tiada..
Hilang berlalu ditelan masa..
Mungkin kita tidak pernah lupa..
Mungkin juga kita ingin melupakan.

Maafkan aku atas pengalaman yang melukakan ini..
Maafkan aku kerna aku juga tidak ingin ini berlaku..
Maafkan aku kerna akhirnya aku menjadi sebahagian daripada kamu..
Sebahagian kenangan yang sedih buat kamu..
Maafkan aku untuk kenangan yang tidak menyeronokkan ini.


Tapi..


Walaupun aku tahu semua ini sudah berakhir..
Aku akan tetap terus menyayangi dan mencintai..
Tiada siapa yang perlu menang dan tiada perlu ada yang kalah..
Bukan kekalahan yang perlu ditangisi dan bukan juga kemenangan yang ingin diraih.

Semua ini tidak harus dilupakan..
Semua ini harus dihargai dan dipelajari..
Semua ini sungguh berharga walaupun sungguh menyakitkan..
Kita harus bersyukur punya pengalaman "seindah" ini.

Makanya..

Aku akan tetap begini,
Akan tetap cinta..
Akan tetap sayang..
Cinta dan sayang kamu seperti memberus gigi..

p/s: Kenapa "Cintaku seperti Memberus Gigi"??
p/s/s: Harus membuatkan cerita ini lebih sedih tapi aku khuatir aku tidak mampu menconteng lagi...


16 comments:

SoLy SoLicious said...

hmm..ironi sungguh cinta dengan berus gigi..

Idayu MZilysm said...

dui ~ ceta edih plak c bro ...

EB said...

@SoLy SoLicious
Nak tahu knapa memberus gg?
Klu xda yg tnya eb xkn explain..

EB said...

@Idayu MZilysm
Hehehe sekali skala kita teringatkn..
Bila teringat harusla dihargai bkn...

zati embong said...

eb,sabar k.buka hati utk org lain.tp kali ni,kena betul2 make sure eb pilih org yg betul.

O.o

Nini Hartini said...

kenapa berpisah kalau saling mencintai?.. erm..akk pernah alaminya jugak. hee... berpisah ttp hbgn tetap berjalan dgn baik....

dan ianya akan jd kenangan buat kita bila masing2 dh ada pengganti yg lain.

Fazreen said...

terbalik sudah~ :p

EB said...

@zati embong
Heee dun worryla Jat..
EB akan sentiasa sabar dgn dugaan ini..
A'aa harus memilih dengan lebih bijak..
Terima kasih Jat.. Semoga happy weekend ini..

nong said...

Eb..kenapa cintamu umpama memberus gigi? pelik ni..aku pernah la jugak dgr cinta sabun mandi..tapi kalau bab berus gigi ni, baru lg ni..

EB said...

@Nini Hartini
Hee... x tau knapa... Tp mesti ada sebabnya.. Yg eb pn x tau mcmn nak ckp.. Sbb dipihak sblh yg tahu knapa.. Tp apa pn pilihan dia.. Eb hormatinya.. Sbb itu eb akur.. Bukan sbb eb x mau pertahankan cuma eb x suka bila sesuatu benda itu dibuat² dan seseorg terpaksa bermuka² hnya ingin membuatkan eb gembira.. Bila itu palsu semua akan jd palsu..

Makanya jdla begini.. Demi menghormati kputusan dia... Jgn risau kak xda perbalahan.. cuma perpisahan.. Insha'Allah aku mendoakan ada insan yg lebih sesuai n lebih baik drpd aku utk dia.. Amin..

Yupp kenangan yg harus dijadikan sejarah...

EB said...

@Fazreen
Heee apa yg terbaliknye Fazreen??

EB said...

@nong
Ko mau aku jwp sini atau ko mau aku buat entri baru? Cinta sabun mandi tu lebih kurang mcm cinta berus gigi ni sama atau tak nnti ko tentukan.. hehehe..

p/s: Aku x pernah dngr pula cinta sabun mandi....

Nurr Kasih said...

ingatkan lagu tadi hehe.. InshaAllah smua ada hikmah dari segala sesuatu kejadian..wlupun perit.

suka pics yg ke-2 tu :D

Lina said...

u noe wut EB..lelaki terlalu sukar melupakan sehingga dia bertemu dgn cinta yg lain..cinta yg lain itu dtg dlm keadaan yg sungguh sempurna sehingga lelaki terlupa kenangan bersama yg lepas..ko pecaya??

tlg percaya..

EB said...

@Nurr Kasih
Lebih kurang lagu la ni NK.. Hehehe...

Yupp psti ada hikmah... Eb yakin tu..
Hee thanks sbb gmbr tu sendiri ada hikmahnya NK..

EB said...

@Lina
You know what sis Lina..
That why I love blogging..
I like those words you said to me..
Alhamdulillah.. It was true and I believe in that..

Bukan mksdnya saya bergumbira dgn berita ini.. tp kekdng kita harus bersyukur dengan sedikit kesedihan yg Allah rencanakan utk kita.. Pasti ada hikmahnya.. Pasti!

Insha'Allah muncul hari baru yang indah utk aku dan dirinya.. Amin..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...