K A W A N

Thursday, July 14, 2011

Hmmm.. Takkan menang punya..

سم الله الرحمن الرحيم
bismi-llāhi r-raḥmāni r-raḥīm

Al-salāmu'alaykum WBT.

Hmm.. Takkan menang punya ni..
Hmm.. Tengok tu tak lawa pun..
Tengok yang ini, nampak tak real je.. Nampak macam dibuat-buat..
Alaa ko tak payah hantarlah, takkan menang punye.. 

Ini adalah kata-kata yang aku dapat daripada seseorang tatkala dia melihat-lihat gambar-gambar yang ingin aku hantar untuk sebuah pertandingan fotografi di tempat aku bekerja ini. Pertandingan fotografi ini bersempena dengan sebuah kempen iaitu 'Kempen Senyum' yang telah dilancarkan oleh PM yang mana beliau juga merupakan Menteri Kewangan di Kementerian aku ini.

Bagi pertandingan fotografi ini, para peserta diwajibkan untuk mengambil gambar semasa 2 hari Pesta Sukan Perbendaharaan kali XXI bagi tahun 2011 ini berlangsung di UKM, Banggi. Anda boleh baca entri INI kalau dah lupa. Syukur Alhamdulillah walaupun tidak diberi kata semangat dek orang yang melihat gambar aku sebelum ini, akhirnya keputusan pertandingan telah diumumkan dan syukur Alhamdulillah aku telah mendapat tempat ke-3 dalam pertandingan fotografi tersebut. 

Naa secara tidak langsung membuktikan gambar aku masih mempunyai daya tarikannya sendiri walaupun aku tidak memenangi tempat pertama. Kepada orang yang berkata TIDAK kepada gambar aku, inilah buktinya. Tidak perlu aku bersuara untuk menidakkan kata-kata mu itu. Lain kali tak perlulah tipikal sangat. Bukan aku pinta kata-kata pujian tapi tidak pula aku inginkan kata-kata hinaan. Cukuplah sekadar kata-kata semangat yang boleh mendorong agar aku terus berkarya.

Gadis ini walaupun bersuara kecil tapi tetap bersemangat memberikan sokongan kepada pasukannya..
Location: UKM, Banggi
Terima kasih diucapkan buat juri yang telah memilih gambar yang tidak seberapa ini. Terima kasih juga diucapkan kepada Si Gadis di atas ini, kerana mempunyai senyuman yang sungguh menawan. Maafkan aku kerna aku tidak mengetahui namamu, tapi aku tetap akan mengenali wajahmu sampai bila-bila. Juga terima kasih diucapkan kepada Encik-Encik yang mengatakan gambar-gambar aku tidak akan menang kerana membuatkan aku lebih bersemangat untuk berkarya selepas ini. Syukran ya Allah..

18 comments:

najatulanirah said...

tu membuktikan xde yg x boleh..xde yg mustahil! =)

muz said...

gigi taring wooo....

Haryati Molly @ Tunung said...

Hi..Who say the pic is not good??? It's really NICE la buddy! I like it.

melissa saidin said...

nice apa....suka2 ckp x blh menang kn...at least dpt no3..drp x dpt apa2..kn

anisyafrina said...

cantik je pic ni...look nice what.. siapa kate tak cantik?

EB said...

@najatulanirah
Betul tu.. ^^v

EB said...

@muz
Haaa jgn main2 kena ggt nnti..

EB said...

@Haryati Molly @ Tunung
Hi tunung.. Laamaaaaanya x jmpa kn..
Hehehe... tu la pasal.. thanks cOz like hot mama...

EB said...

@melissa saidin
Tu la psl.. Tipikal btul la org² mcm ni.. X suka..
A'aa btul sudah tu.. Menang klh blkng story apa yg penting effort..

EB said...

@anisyafrina
Adalah seorang hamba Allah.. Huuu.. xpe.. is okay la.. xda hal pnye...

zati embong said...

congrats Eb!sgt bagus bl kata2 tdak beri effect pd kita.hihi

EB said...

@zati embong
Hehehe xda just terkilan napa mesti mcm tu kn..
Tp EB da biasa semua tu.. EB snyum je.. hehehehe EB pn sunburn nak ambik gmbr tu bukan dia tau pn.. Alaa x kisah la...
Btw thanks so much Jat!

melissa saidin said...

i like ur pic..len kali blh la kira work together..mnatau dpt n0 1ahahahha perrrasan pulak..

EB said...

@melissa saidin
BBKK.. teda hal baitu... Itula yg sebaik²nya... Ba nnti aku balik Sabah kita outing together la ah...

khairul said...

nice !

EB said...

@khairul
Thanks bang!

melissa saidin said...

bbkk..ehe...orite..ill be waiting.... :)

EB said...

@melissa saidin
gOOd... me too..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...