K A W A N

Friday, October 29, 2010

Happy Anniversary

Assalamualaikum..

Hari ini 29 Oktober 2010, merupakan Ulangtahun Perkahwinan abang sulung saya yang bernama Mohd Aminor bin Junaidi dengan isterinya Butiwana binti Jalipen... Happy Anniversary buat kali ke-4 buat kamu berdua.. Semoga ikatan perkahwinan ini berkekalan sehingga ke akhirat nanti...

Abang sulung saya telah melangsungkan perkahwinan pada 29 Oktober 2006, sehari sebelum hari lahir saya.. hehehe ya betul sebelum hari lahir saya iaitu pada 30 Oktober.. Perkahwinan mereka ini telah selamat dilangsungkan di kediaman Kakak Ipar saya di Kg. Lohan, Ranau... Semua majlis dibuat di rumah pihak perempuan, termasuklah upacara berinai, bebadak, marhaban, sanding, potong kek dan lain-lain yang berkaitan dilakukan di rumah Kakak Ipar saya ini.. Majlis yang simple tapi penuh bermakna...

Sebenarnya perkahwinan abang saya ini amat memeranjatkan saya.. Sebab secara tetiba saja abang saya pula yang kahwin... Selama ini, saya yang dok mengurus sepupu².. cikgu².. serta kawan² saya kahwin.. Tak sangka plak tetiba giliran abang saya pula. yang kahwin.. Umur abang saya memang masih muda ketika itu.. Kalau tak silap saya abang saya berumur 21tahun sama dengan Akak Ipar saya.. Tapi kamu semua jangan fikir bukan-bukan pula, abang saya bukan kahwin koboi tau..Tidak kes-kes terlanjur² ni... Nauzubillah....

Abang saya dengan Akak Ipar saya ni sudah lama bercinta jarak jauh atau dalam istilah manisnya PJJ iaitu "Percintaan Jarak Jauh".. Di mana pada ketika itu Akak Ipar saya ini bertugas/berkerja di Semenanjung atau lebih tepat lagi di W.P.Putrajaya manakala Abang saya berkerja di Sabah... So mereka ini sudah bercinta bertahun-tahun sejak dari zaman sekolah lagi, dan mereka memang sudah lama di alam PJJ ni.. Kesian dOrgkan.. Dan kemuncaknya apabila kedua-dua orang tua telah berjumpa dan berbincang mengenai perkara ini... Dan juga disebabkan Akak Buty sudah berkali-kali memohon untuk pindah semula ke negeri asal tidak dilayan oleh pihak atasan maka kedua-dua pihak bersetuju untuk dilangsunglkan perkahwinan di antara Abang saya dan Akak Buty pada 29 Oktober 2010.. Great!!


Dengan sekali lafaz dan senafas (9saat), Kak. Buty kini sah menjadi isteri kepada Abang saya.. Saya turut berada ditempat kejadian untuk mengambil gambar dari segala sudut ketika berlangsungnya perkahwinan abang saya ini.. Saya lah photographer, saya lah tukang inaikan abang saya.. saya tukang andam abang saya.. serba serbi semuanya adalah saya.. hahaha.. saya bangga dapat urus majlis perkahwinan abang saya ni.. Ramai juga sahabat saya yang datang.. Dari jauh mereka datang menyaksikan persandingan abang saya walaupun mereka tak la berapa kenal abang saya ni.. hehehe....


Tapi saya kecewa jugalah sebab time saya jadi OP masa perkahwinan abang saya tu.. Saya tak ada DSLR lagi.. Berbekalkan Compact Digital Camera, Canon 6.0MegaPixel tu la semua moment perkahwinan abang saya dirakamkan.. Tapi setelah Abang saya telah mendapat seorang puteri hasil dari perkahwinan dengan Kak.Buty, pada Hari Raya Aidilfitri yang lalu saya bersama-sama adik saya Adznor telah berkomplot bersama untuk re-taken semua gambar perkahwinan abang saya ini.. Hahahah... Adik sya si Adznor ni geram sangat-sangat, kerna dia bukan sahaja tak dapat pergi masa Majlis Perkahwinan abang dia ni dulu malah dia cukup kecewa kerna dia tak ada gambar kahwin abang kandungnya sendiri tapi gambar perkahwinan orang lain/client dia banyak pula.. hehehe..

Ok la sampai disini sahaja buat kali ini.. So dalam entri yang lain saya akan post plak gambar yang telah kami ambik semula ok untuk perkahwinan abang saya k... Gambar ini abang saya berhajat untuk diframekan di dinding rumahnya yang kosong itu.. hehehe...

Ok.. Happy Anniversary to both of you..
Loving each other, forever and ever..
p/s: Aku bila nak kawen ni???

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...