K A W A N

Thursday, December 30, 2010

Berbakti Kepadamu Malaysia

Al-salāmu 'alaykum
"Selamat sejahtera ke atas kamu semua"


Hai semua mungkin saya agak lambat untuk membuat entri mengenai kemenangan Malaysia dalam Piala Suzuki 2010 AFF edisi ke-8 menentang Indonesia pada perlawanan akhir timbal balik di Stadium Gelora Bung Karno, Jakarta semalam.

Kelewatan saya untuk membuat entri mengenai kemenangan Malaysia menentang Indonesia dengan agregat 4 - 2 pada malam semalam memang saya sengajakan. Ini adalah kerana saya mengetahui ramai para bloggers juga akan membuat entri yang sama seperti saya ini. Jadi saya bercadang untuk membuat entri TAHNIAH! ini sedikit lewat dan tepat pada detik perlawanan itu dimulakan pada jam 8.00 malam.

Pada jam 8.00 malam semalam perlawanan ini dilansungkan maka pada jam 8.00 malam ini juga saya akan post entri ucapan tahniah saya kepada skuad bola sepak Malaysia kita. Maka genaplah selama sehari kemenangan Malaysia menentang Indonesia bermula pada jam 8.00 malam semalam sehingga ke 8.00 malam hari ini. Tahniah diucapkan kepada pemain yang bertungkus lumus mempertahankan kemenangan Malaysia sebelum ini di Stadium Nasional Bukit Jalil dengan bekalan kemenangan selesa sebanyak 3 - 0 lalu.

Saya bangga saya rakyat Malaysia. I heart Malaysia!

Tapi yang membuatkan saya teruja dan bangga apabila salah seorang pemain dari kelab terkemuka dunia iaitu kelab terchenta saya Manchester United telah memberikan ucapan tahniah kepada skuad Harimau Malaya kita. Nak tahu siapakah dia tengok gambar di bawah..

Rio Ferdinand
credits to Google for the picture
just a simple tone edit form me




"Congratulations 2 Malaysia who beat Indonesia in the Suzuki cup final. I played against Malaysian u23 team 18months ago, quite a good team."
rioferdy5
Rio Ferdinand
















Tahniah kepada skuad bola sepak negara atas kemenangan tersebut, walaupun menunggu agak lama sehingga 14 tahun lamanya tetapi pada tahun 2010 ini skuad bola sepak Malaysia membuktikan mereka berhak bergelar juara dan mampu untuk memenangi pertandingan besar seperti ini. Syabas Malaysia!

Dengan kemenangan ini jugalah telah memberi ruang kepada saya serta seluruh rakyat Malaysia yang lain untuk beristirehat dan menikmati hadiah hari cuti pada esok hari 31 Disember 2010 (jangan lupa sembahyang Jumaat.. Sembahyang Jumaat tiada cuti buat lelaki muslim..) Hari cuti yang telah diumumkan oleh boss besar saya di Kementerian Kewangan Malaysia, Datuk Seri Najib Tun Razak. Thank you boss!! Thank you Harimau Malaya!!

p/s: Aku bangga aku rakyat MALAYSIA!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...