K A W A N

Thursday, May 12, 2011

GiveAway | 'I Light U'

سم الله الرحمن الرحيم
bismi-llāhi r-raḥmāni r-raḥīm

Al-salāmu'alaykum WBT.

Sepatutnya entri untuk G|A ini sudah aku selesaikan pada tengahari tadi. Akan tetapi disebabkan kesibukan yang melanda secara tiba-tiba, aku langsung tidak berkesempatan untuk menyelesaikan entri ini. Ayat permulaan entri ini sebelum ini terpaksa di ubah kerna tidak lagi sesuai dengan situasi dan keadaan sekarang.


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Okay ke perkara utama entri ini!
Aku telah ditag oleh saudari Nurr Kasih dalam sebuah G|A yang dianjurkan oleh En. Eqbalzack. G|A yang sangat-sangat menarik dan sungguh membinggungkan aku untuk membuat pilihan yang terbaik memandangkan aku mempunyai ratusan gambar untuk dipilih. So sebelum ke peringkat yang seterusnya, jom lihat syarat-syarat serta hadiah-hadiah yang bakal dimenangi daripada G|A ini. Klik pada banner dibawah ini.


 


~ Ceritera Cahaya Kehidupan ~

"I light You"
Apabila kita asyik duduk termenung, memikirkan nasib diri di sini.. 
Merenung jauh mereka di sana, hidup penuh keseronokan dan kegembiraan..
Namun, kita masih tak sedar tentang hakikat erti kebahagiaan yang sebenar-benarnya..

Ramai orang, tersalah sangka tentang maksud ketenangan dalam hidupnya..
Selalunya orang mengaitkan ketenangan itu dengan faktor harta, faktor kekayaan..
Tapi sedarlah, itu bukanlah kebahagiaan sebenar..

Jika Allah hendak memberikan kebahagiaan kepada seseorang..
Dia tidak boleh ditahan dengan apa-apa tangan sekali pun..
Tiada siapa yang mampu menghalang ketetapan Allah SWT..

Apabila kita asyik mengeluh setiap kali kita ditimpa musibah..
Kita asyik mengatakan "Habislah aku kali ini!" Habislah aku kali ini!"..
Tetapi usia kita masih berjalan, kita masih lagi hidup dan menikmati kurniaan Tuhan..

Kita sering lupa kita masih mempunyai kehidupan di akhirat..
Masihkan kita teringat akan nikmat yang Allah berikan selama ini..
Bersyukurlah wahai diri ini..

Bersyukurlah dengan cahaya Ilahi ini..
Cahaya Ilahi yang tidak pernah hilang..
Untuk kita manusia yang sering lalai dan alpa.


I hope I can light you too Jayllytaa.

22 comments:

zati embong said...

Terbaik!

Good Luck Eb!

EB said...

@zati embong
Thanks Jat!

Thanks cOz always be here...

zeeck said...

haaa ini menarik~ Alhamdulillah...keindahan

CikHaniBhulat said...

GA???gudluck yew =) dpt adiah kita share ekh..hihihi

hans said...

moga berjaya

Analisis Hans : Maharaja Lawak Episod Ketujuh

EB said...

@hans
Hehehe thanks Hans...

Haryati Molly @ Tunung said...

Nice pics =)

Good luck ya!

Haryati Molly @ Tunung said...

Nice pics =)

Good luck ya!

EB said...

@Haryati Molly @ Tunung
Hehehe Thanks tunung..
Insha'Allah lau ada rejeki..

EB said...

@zeeck
Keindahan bumi ciptaan Allah..
Alhamdulillah..

EB said...

@CikHaniBhulatYa GA Cik Hani..
Blh jer lau dpt lmpu kita kongsi k.. dun worry..

EB said...

@Haryati Molly @ Tunung
Thanks again Tunung..
Hargai sokong itu..

deqlis said...

tahniah...menang hadiah candle

dijemput join my GA pula GA TEKA-TEKA

ADZA IRDAWATI aka MAK DARA said...

tahniah dik =)

EB said...

@deqlis
Waa tak sangka dpt juga saguhati..
Alhamdulillah..
Ok Insha'Allah sya join G|A kmu pula.. Thanks anda tahniah kat awk juga... ^^v

EB said...

@ADZA IRDAWATI aka MAK DARA
Waaaa tak sngka eb dpt saguhati..
Alhamdulillah rezeki Jumaat..
Thanks Akak! yEAH!

Nurr Kasih said...

Tahniah juga utk kamu EB :)

EB said...

@Nurr Kasih
Alhamdulillah rezeki Allah...
Hehehe.. ^_^

Lulu caldina said...

hoho patutlah menang...tahniah...:)

EB said...

@Lulu caldina
Menang saguhati je la..
Biasa2 je.. ehehe..
Btw thanks so much lulu...

Jayllytaa said...

hye....EB..sory sgt sy jrg on9..bru bace commnt awk..btw thx tagged..dh mng ek..mmg lyak pun..terharu tau..
;)

EB said...

@Jayllytaa
Oh yeke...
Xpe.. Is okay..
Haritu blogspot ada bt hal jg.. Hlng entri jdnya..
Btw thanks tau...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...