K A W A N

Wednesday, May 25, 2011

My New Lover!

سم الله الرحمن الرحيم
bismi-llāhi r-raḥmāni r-raḥīm

Al-salāmu'alaykum WBT.

Setelah sekian lama ku pendam dan ku telan sendiri. Kini aku harus bangkit bersemangat untuk memulakan hidup baru. Aku kena terima semua ini. Ini bukan ingin ku tapi ku tahu inilah ketetapan dari-Nya. Ketetapan yang sudah tertulis di dalam perjalanan hidup. Aku harus sedar, aku hanya insan hina yang menumpang bumi-Nya ini. Aku bukan siapa-siapa, aku tidak mampu untuk mengubahnya. Cinta yang lama tak akan ku buang tapi akan ku sayang dan ku sayang lagi. Akan ku jadikan kenangan yang terindah yang tak mungkin aku lupakan.

Dua tahun yang lepas, kau ku jaga dengan penuh cermat, penuh gelisah, penuh risau, penuh kasih sayang dan penuh cinta. Ketika kau nangis aku bingkas bangun melihat apa yang menyebabkan tidur mu terganggu. Akan ku biarkan kau tidur terlebih dahulu sebab aku risau ada nyamuk yang akan mengigit kulitmu yang putih gebu itu. Takkan ku biarkan itu berlaku akan ku pastikan kulit mu tak akan bertukar merah digigit sang nyamuk. Kalau keadaan bilik itu panas, aku sanggup kipaskan dirimu agar kau tidak kepanasan.

Itulah dia kekasih hatiku dulu.. yang aku cintai, yang aku sayang, yang aku rindu selalu,
Khadijah Az-Zahirah bte Mohd Aminor, anak buah pertama ku.

I'm using Canon 1000D for this picture..


Kini aku sudah punyai cinta baru, selepas cinta pertamaku tadi.
Setelah disahihkan melalui SMS abangku, Aminor pagi tadi.
Maka sahlah nama kekasih pengarang jantung baruku adalah;

"FATIMAH SYARHA AZ-ZAHRA BTE MOHD AMINOR"

Yeah!! Anak buahku dah ada nama yang sangat-sangat indah!!
Bukan saja indah, malah sangat-sangat panjang okay..
Ayahnya dah registerkan kat Pejabat Pendaftaran pagi tadi.. Yahoooo...
Sabar ya sayang, tunggu uncle balik.. Kita PHOTOSHOOT okay!! Hehehe...
So korang semua tunggu gambarnya dalam bulan Jun nanti ye..



p/s: Sorry untuk cerita yang direka-reka kat atas tu.. Direka supaya kelihatan lebih tragik.. Hehehe.. Jangan marah ye.. 

26 comments:

Fhanan92.blogspot.com said...

gaya penceritaan yg menarik!
haha style :)

EB said...

@Fhanan92.blogspot.com
Hahahaha thanks awak..
I really miss my 1st love oledi..
And more misses to my 2nd lover..
Arrgghhh FATIMAH... Tngu ye....

*Miss Syahnia* said...

sedap namanya..

ain suka nama yg ala2
arab islamic yg unik
nanti tak ramai org yg
guna nama tu
hihihi ;)

EB said...

@*Miss Syahnia*
A'aa sedapkn...

Umminye mmg suka nama ala² arab ni..
Anak sulungnya pn dah nama arab..
A'aa mesti x ramai confirm..

Hehehe...

*Miss Syahnia* said...

mahu cari nama yg unik
n islamic tp pastikn
juga punyai mksud yg bagus ;)

Nini Hartini said...

tu nama penulis kan? novelis dan penulis dlm majalah solusi. sis fatimah. akak kenal dia. hehe...

nama panjang ada baik buruknya.

buruk : bila dia tadika dia lah paling kesian bila Cikgu Tini suruh eja nama satu..satu..kehkeh..normally anak murid akak yg nama panjang terkial-kial nak hafal nama..

baiknya : mereka lebih cepat kenal huruf berbanding kwn2 yg nama pendek. heeeee

khairul said...

sedap nama tu

Sophie Al-yahya said...

indahnya nama. semoga peribadi seindah nama.

bestnyaaa EB dapat anak buah. sophie baru ade sorang..

EB said...

@*Miss Syahnia*
Nak tahu napa Islamic sngt bunyi nama anak buah eb ni? Sbb akak ipar n abg eb ni 2 2 bdk sek agama.. hehehe.. Tu la nama anak jd mcm tu..

EB said...

@Nini Hartini
Haa pndi pn..
Actly abg eb ckp, nak ltk nama Fatimah Az-Zahra je.. Tp mcm rmi plak da pki nama tu.. Tu yg tmbh Syarha tngh tu.. Tu yg jadi Fatimah Syarha Az-Zahra.. hehehe..

A'aa btl tu slh satu keburukan jg..
Tp still ada kebaikankn kak... hehehe...

EB said...

@khairul
Heee makasi bang Khairul!!

EB said...

@Sophie Al-yahya
Insha'Allah sama2 kita doakn ye Sophie...

Yupp ni anak buah eb yg ke-2..
EB suka bdk2 comel!!!!!

zOeY zAu YaH said...

ingatkan anak EB hihi..comel!

eqbalzack said...

boleh jadi geng ni. abg eq pun 'gila' kamera jugak...haha

Faaein Talip Roy said...

hahaha.. tahniah la yer.... bestnya dapat anak menakan baru.. n aku pun rindu sesangat dekat anak buah aku... -__-

EB said...

@zOeY zAu YaH
Hehehe EB lum kawen mcmn nak dpt anaknye...

EB said...

@eqbalzack
Hehehe blh blh..
Sama la kita nmpknya bang.. hehehehe..
Skrg sy guna nikon d90 d80..

EB said...

@Faaein Talip Roy
Hehehe makasi...
A'aa best glr t'Uja ni..
X sbr nak balik nk tngk..
Balikla jmp dia.. hehehe..

Cik Bidadari said...

hep... serius dalam hati nie tacing tau.. awek comel gebu tu... ghopanya anak buah ke? eeeeeeeeeeeeeeeee.. nak kena nie...

p/s: baby baru jgn lupa uploadkan skali yeak coming up nextnya entry...

EB said...

@Cik Bidadari
Huuu.. Sorryla kisah cinta eb x best sadis je.. Mls la nak kongsi.. hehehe...
Tp ni la cinta eb, anak buah eb.. Yg eb syg n rindu sllu..
Hehehe jgn la marah.. eb geget nnti bru tau..

Insha'Allah bln 6 nnti EB uploadkn utk smua k...

hamzah ian said...

gmbr terang.. nice

wa khairul onggon said...

Tahniah pok.. Rinduk ati kin bertambah umat anak buah hehehe.. :)

EB said...

@hamzah ian
Heee thanks hamzah..

EB said...

@wa khairul onggon
Hehehe thank pok..
Aok la.. Bena bena...
Semoga dia menjadi umat yg berguna..
Insha'Allah.. Amin..

mOon jOhari said...

...untungnya dapat pak sedara yg prihatin mcm nih...nak jadi anak sedara EB jgk la...wahahahaha

EB said...

@mOon jOhari
Haaa mari beramai-ramai jd anak sedara eb.. hehehe..
Moon bila nak shooting dgn EB?
EB nak cari talent utk muslimah pula.. Yg pakai tudung...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...