K A W A N

Monday, May 23, 2011

Happy Belated Birthday and Congratulation to My Lovely S.I.L

سم الله الرحمن الرحيم
bismi-llāhi r-raḥmāni r-raḥīm

Al-salāmu'alaykum WBT.

Hari ini barulah saya berkesempatan untuk mengucapkan Selamat Ulang Tahun Kelahiran buat kakak ipar saya, Butiwana Jalipen. Mohon maaf atas kelewatan ini, tapi ucapan ulang tahunnya saya sudah dahulukan melalui SMS, cuma entri khas buat akak ipar saya ini yang terlewat dibuat. Mungkin entri ini tak best sebab tak jatuh pada tarikh yang sesuai iaitu semasa birthday akak ipar saya.

Akak ipar saya telah menyambut ulang tahun kelahiran yang ke-26 tahun pada tarikh 18 Mei 2011 (Rabu) yang lepas. Dan apa yang lebih menyeronokkan adalah, akak ipar saya juga telah selamat melahirkan seorang lagi bayi perempuan yang sangat-sangat comel pada 17 Mei 2011 (Selassa) pada jam 6.00 pagi di Hospital Ranau, Sabah iaitu sehari sebelum Ulang Tahun Kelahiran akak ipar saya. Alhamdulillah.. Alhamdulillah.. Syukur atas rezeki ini Ya Allah.. Syukur Alhamdulillah dipermudahkan semuanya buat Akak Ipar aku.



Saya telah mendapat message seawal jam 8.30 pagi daripada abang saya, Aminor yang berbunyi begini "Kakak kau sudah bersalin jam 6.00 pagi tadi.. Hohoho.. Baby perempuan yang comel.." Aku bingkas bangun dan mengucapkan tahniah kepada abang ku atas berita gumbira ini. Alhamdulillah.. Ini yang membuatkan aku rindu nak balik Sabah ni. 

Buat Khadijah Az-Zahirah, anak buahku yang 1st;

Cubaan membuat sign peace yang terpaksa dibantu ayahnya.. Hehehe..
Kakak, sekarang kakak dah ada adik baru dah. Kakak jangan nakal-nakal tau. Kakak kena jaga adik dah sekarang ni. Tak boleh nangis-nangis nak ikut uncle jalan. Tak boleh minta puji dah. Tak boleh lawan cakap Ummi dan Ayah. Kena jaga Ummi, ummi penat tau lahirkan adik. Kakak kena jadi contoh untuk adik tahu. Kakak dah ada adik perempuan baru dah. Nanti uncle balik kita buat photoshoot lagi okay! Tunggu uncle balik tau..

So guys itulah cerita pagi ni yang dah lama nak story dengan korang semua tapi asyik tak berkesempatan je.. Gambar tak ada lagi, tunggu saya balik Sabah dan saya akan adakan sesi photoshoot dengan anak buah saya ni.. Hahahaha.. Oh ya nama anak buah saya ni tak ada lagi, parents dia masih dok berbincang nak bagi nama yang terbaik buat anak mereka. Apa pun mesti gempak macam nama anak mereka yang pertama tu, Khadijah Az-Zahirah binti Mohd Aminor. hehehe.. Sesama kita nantikan okay, abang saya cakap "Sabar.. Tunggu kakak kau tetapkan dulu mana satu nama yang dia nak..".. So sama-samalah kita bersabar ye.. Aku pula yang excited!! Hahahaha..


p/s: Tak sabar nak balik Sabah.. Uwaaaa....

8 comments:

Anonymous said...

Alhamdulillah...tahniah ;-D

sambut beday sama2 tu..

EB said...

@cantekk
A'aa anak yg sulung sama dengan Ayah dia..
Yg 2nd ni sama dgn Ummi dia.. hehehe..

zati embong said...

Eb,da leh start booking tiket dr sekarng ni.

EB said...

@zati embong
Hehehe EB da beli tiket dah, bln 6 ni je 2kali EB balik.. 1 balik nak jmpa anak buah.. 2nd ada job wedding.. Actly 2 2 ada job wedding tp yg 1st ni EB bukan OP wedding tu so eb dtg je sbb kazen eb yg kawen.. Yg 2nd tu baru eb jadi OP dgn adik eb..

Balik ni nak shoot anak buah n outing dgn bebdk kat Sabah pula.. Yeah!!

ismimaizura said...

Alhamdulillah..hepy bufday jg utk ur kakak ipar..n tahniah dpt anak buah baru :)

EB said...

@@juera
Alhamdulillah...
Hehehe... Makasi ye.. EB da x sbr nak balik ni.. Huuhuhu..

Iena Ruaina said...

Happy Birthday Kak Buty.
Ada baby baru suda dia..comel2..

EB said...

@Thumbelina Iena
Thanks Iena...
Yupp ada bby baru uda.. hehehe...
Tngk entri my new lover! Nnti blh tau apa nama anak buah eb yg baru..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...