K A W A N

Tuesday, January 18, 2011

K E J A M!!

Pelajar dibunuh, ditanam di belakang rumah suspek

Menyayat hati
Seorang anggota Polis sedang mengeluarkan mayat mangsa
Sedih..

Info kejadian:
Mangsa: Taufik Abdul Halim, 15 Tahun merupakan anak ke-3 daripada 5 adik beradik dan berasal dari Kg. Iboi, Sadong Jaya
Tempat: Samarahan, Sarawak
Tarikh: 15 Januari 2011 (dipercayai dibunuh)


Kronologi kes:
- Mangsa dilaporkan hilang oleh keluarganya pada hari Sabtu yang lalu. (15 Januari 2011)
- Polis telah melakukan siasatan hingga membawa kepada penangkapan seorang suspek berusia 19 tahun di kediamannya di Kg. Sadong Jaya,         berhampiran SK Rendam pada pukul 7 pagi ini.
- Mangsa ditemui ditanam dalam tanah sedalam 0.5 meter dibelakang rumah salah seorang suspek di Kg. Sadong Jaya
- Siasatan awal Polis mendapati sebelum dipukul, sekumpulan lelaki yang dipercayai ahli geng sindiket curi motorsikal dan pecah rumah cuba         memujuk mangsa untuk menyertai kumpulan mereka, namun mangsa enggan.


Untuk berita penuh:-
Bunuh nak simpan rahsia
Pelajar hilang di bunuh kejam

38 comments:

lady XOXO said...

YA ALLAH.. tersentuh hati baca.. kesian pada ibunya dan keluarga.. penat ibunya lahir n didik anaknya.. senang2 lepa bunuh tanpa BERPERIKEMANUSIAAN.. apa nak jadi skang nie.. betoi kata satu iklan tu.. DALAM DUNIA HAIWAN TIADA MANUSIA.. TAPI DALAM DUNIA MANUSIA ADA HAIWANNNNN

nub said...

erkkh...sadis.

al-fatihah buat keluarga mangsa...

Najwa Sofwani said...

al-fatihah bt keluarga mangsa

mcm-mcm skrg, bc paper ari2 ade kes bunuh..ape nk jd ngan dunia skrg...

mntk jauh dgn perkara-perkara mcm nih

EB said...

Lady xOxO:
Menarik Quotes tu..
"Dalam dunia haiwan tiada manusia, tapi dalam dunia manusia ada haiwan.."
Mmg bajingan la mereka..

EB said...

Nub:
Tu la nye..
Sadis sangat2.. Bapa dia pitam tau tngk anak dia ne... siannyer..

EB said...

Najwa:
Tu la pasal..
1 hari lau xda kes bunuh dlm paper mmg x sah...
Skrg x kisahlah bdk pmpuan ke lelaki ke smua pn sama.. Betul sama-samalah kita berdoa agar dijauhkn benda2 sbegini rupa...

anishamzah said...

yaAllah kenape manusia tu kejam buat mangsa macam tuh.. sedih :(

EB said...

Anis:
Ntahla...
Manusia skrg ni smua bijak2 belaka...
Tapi bila da xda iman mcm ni la jadinya...

MamaEma said...

hati apakah manusia itu..
sungguh kejam...

Al-fatihah kat keluarga arwah

niesz said...

mcm2 la kes skang ni..wat niesz takut je..ingt senang2 ke mak kite nk kandung kan kite 9 bulan lps tu org bunuh sesuke ati...jahat!

EB said...

MamaEma:
Al-Fatihah.. Amin..
Kejam sungguh!!!
Manusia yg x blh dsamakn dgn hati haiwan pn..
Haiwan pn x skejam ini..

PinQib said...

kejam.
bunuh orang macam bunuh ayammmmm


PS|Seriously, I want to…|

EB said...

Niesz:
Tahu xpe..
Dunia smakin parah skrg ni..
Sama2lah kita tingkatkn amalan dan perbnykkn bdoa agar djauhkn drpd benda2 sbgini.. EB doakn Niesz k..

Memang JAHAT!!!

azzey said...

Kesiannya. kejam sungguh!

azzey said...

Kesiannya. kejam sungguh!

EB said...

PinQib:
Ayam x kena bunuh...
Ayam kena sembelih..
Dengan doa dan restu drpd Allah..

Tapi yg ni....
Wallahualam...
Ni sngt2 kejam..
Hanya manusia yg xda hati da perasaan yg snggup bt mcm ni.. sedih tau..
Lau tngk gmbr tu lama2 blh nangis..
Lau mangsa tu org yg kita paling syg lg..
Aduh x dpt eb gmbrkn dgn kata2..

EB said...

Azzey:
A'aa mmg sngt2 kejam..
Org ya sikda otak...
(Org tu xda otak)

Huuu... sedih sngt bila dunia ni da smkin parah...

PinQib said...

Waalaikumussalam EB
ni pinqib mai nak habaq
kita mana mampu nak ada lppy apple.

Hp pulak ada gak BB
tp versi 'lame' bukan siri bold ke torch ke. just bb pearl jer.
hehe
x macam awakkk :)

ok. sekian terima kaseyyyyy


tu semua gamabr semata mata :)


thnaks for replying my komen above. :)

EB said...

PinQib:
Alaaa... jgnla sedih...
1 hari nnti Insyallah pasti blh dpt..
Pki MBP (MacBook Pro) lg.. Huhuhu best glr..
Xpela klu ada bonus..
Lau xda pn x rugi yg pting dpt on9 kn...
Hahaha..
Sorry eb sedikit truja.. sbb eb baru tkr casing jd kaler fefel tu la tu.. hahaha..

Xda hal la..

raudhah said...

salam,

kerana motorsikal je, nyawa adik ni melayang.

Ya Allah, kejamnya manusia skng ni. huhu =(

Amna Jia said...

innalillah..
sedih lihat keadaan mangsa. takziah kepada keluarga yang terlibat ;'(

saiaAriEma said...

ya allah...kesian nya..kecik2 suda teraniaya.

EB said...

Raudah:
Tu la pasal....
Juga sbb x nak geng dgn dOrg...
Jgn lepas ni ada yg x jadi follower kena bunuh la plak...
Ahaks...

EB said...

Amna:
Innalillahwainalillahirojioun...
Takziah kpd klurga mangsa jg...

EB said...

gg:
Mmm jaga diri bebaik tau...

fadhdeela said...

npe la kejam sgt diaorg nie..ape salah bdk tu..sedihhnyer!!

EB said...

Fadhdeela:
Baca dr akhbr, dOrg ckp dia x nak ikut geng curi moto ni ja trus kena blsh smpi mati..

ayietouch photography said...

teruk betul kt malaysia skrg...slamber jek bunuh2 ni....x berhati perot lnsong....kite ni nk bunuh kucing pon kesian yg amat....ni kn mnusia....sape yg bnuh tu mmg x layak idop...rejam ramai2 smpi mati...

anaeeim said...

Sebaik-baik syaitan adalah sejahat jahat manusia... Umur baru 19! Sia sia mak mengandung! Gelap masa depan! Al-fatihah untuk arwah. Moga suspek mendapat balasan setimpal di dunia dan akhirat!

caliph shuriken said...

kjam giler bdak2 skrg...

EB said...

Ayie:
Truk mmg truk gla..
Dunia kita ni da smakin hitam dgn dosa..
Manusia skrg da smakin lama smakin hlng pertimbangan..
Huuu.. menakutkan!

EB said...

Ijad:
Sian kat mak dia...
Kesian kat keluarga c Mati jg...
Td baca news, ayah c mati bkata, "Saya xkn maafkn dia sampai bila-bila.. perbuatannya terlalu kejam.."
Ambik ko.. Tp apakn daya kita hnya manusia yg lemah... Moga Allah memberikan pembalasan yg setimpal dengan PENJAHAT itu..

EB said...

Caliph:
Pengaruh..

.::: Princess MOMOY :::. said...

Ya ALLAH kesiannya arwah
manusia memang kejam
budak baik...dia tamo join geng tu
terus kena pukul dan dibunuh
Peristiwa itu masih menhantui diriku...

ATTENTION Kawan-kawan: Blogger Ini DIKEHENDAKI

EB said...

Momoy:
Tu la nye..
Sesamala kita tadahkan tangan panjatkn doa agar roh c mati tenteram dan ditmptkn di kalangan org yg beriman.. Insyallah..
Al-Fatihah...

Catherine- said...

memang sangat tidak berperikemanusiaan. yang membunuh muda lagi.kenapakah mereka boleh jadi sekejam itu??

Catherine- said...

memang sangat tidak berperikemanusiaan. yang membunuh muda lagi.kenapakah mereka boleh jadi sekejam itu??

EB said...

@Catherine-
Ni semua sbb xda iman..
Hilang pertimbangan diri..
Ni la natijahnya..
Sian kn...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...