K A W A N

Saturday, January 1, 2011

Selamat Datang 2011 | Selamat Tinggal 2010


Al-salāmu 'alaykum
"Selamat sejahtera ke atas kamu semua"

Hai semua, ini merupakan entri pertama saya di tahun baru 01 Januari 2011 (01/01/2011) bersamaan dengan hari Sabtu. Entri di awal tahun ini adalah mengenai azam serta harapan yang diri saya sebagai orang yang bertanggungjawab menaip entri ini.


©2011| EB™~ Si Penulis Blog

Sebelum bercerita mengenai azam dan harapan si penulis ini, saya terlebih dahulu ingin mengucapkan SELAMAT TAHUN BARU 2011 kepada semua yang menyambut peralihan tahun baru ini. Selain itu, saya ingin mengucapkan SELAMAT HARI LAHIR dan tahniah kepada mereka yang baru sahaja dilahirkan pada hari ini dan tidak lupa kepada mereka yang menyambut ulang tahun kelahiran mereka pada hari ini 01 Januari 2011. Semoga dengan kedatangan tahun baru ini kita semua akan mendapat rahmat dan keberkatan dari Allah swt.

Ok beralih kepada azam tahun baru 2011, saya berazam agar saya akan menjadi insan yang lebih baik dari sebelum ini, bukan bermaksud saya ini jahat tapi saya berazam agar saya menjadi lebih baik daripada sebelum ini. Saya juga berazam untuk lebih menyayangi dan mencintai diri saya sendiri terlebih dahulu sebelum saya mencintai dan menyayangi orang lain. Selain itu, saya juga berazam agar dapat membantu keluarga saya mencapai kebahagian serta kesenangan hidup di dunia dan akhirat nanti. Saya juga berazam agar dapat saya mendalami lagi ilmu-ilmu photography dan videography dan seterusnya dapat membina sebuah studio bersama-sama dengan adik saya Adznor.

Harapan saya pula, agar saya dapat menamatkan zaman bujang saya ini secepat yang mungkin agar terhindarnya saya daripada sebarang bentuk maksiat dan dosa. Selain itu, saya berharap dapat membelikan/membina sebuah rumah yang besar dan selesa untuk orang tua saya. Saya juga berharap sangat agar dapat saya transfer kembali ke Labuan atau Kota Kinabalu dan seterusnya bertugas di negeri sendiri. Harapan saya juga agar Allah terus memberikan idea-idea yang bernas untuk saya meneruskan karya-karya saya di dalam dunia photography dan dunia blogging. Saya berharap saya akan terus kekal menjadi orang yang peramah, baik hati, pemaaf, pemurah dan sewaktu dengannya agar orang lain berasa senang dan selesa berkawan dengan saya.

Saya juga ingin memohon ampun dan maaf dari hujung rambut sehinggalah ke hujung kaki atas semua salah silap, kekasaran, ketamakan, keangkuhan, kesombongan, kemarahan, ketidaksopanan, dan segala yang tidak baik daripada diri saya. Sesungguhnya yang baik itu datang daripada Allah swt dan yang buruk, yang gemuk dan yang tak molek semuanya datang daripada diri saya sendiri, insan hina yang menumpang di bumi Allah swt.

Oleh itu saya Mohd Asynor bin Junaidi memulakan Tahun Baru 2011 ini dengan doa kepada yang Maha Pengasihi dan Maha Penyayang. 

Doa ku..

"Wahai Tuhan, Engkaulah yang kekal abadi, yang qadim. yang awal dan ke atas kelebihanMu yang besar dan kemurahanMu yang melimpah dan ini adalah tahun baru yang telah muncul di hadapan kami. Kami memohon pemeliharaan dariMu di sepanjang tahun ini dari syaitan dan pembantu-pembantunya dan tentera-tenteranya dan juga pertolongan terhadap diri yang diperintahkan melakukan kejahatan dan usaha yang mendekatkanku kepadaMu Wahai Tuhan Yang Maha Agung dan Maha Mulia."

Wahai Tuhan Yang Maha pengasih dari mereka yang mengasihi dan Allah berselawat ke atas penghulu kami Muhammad. Nabi yang ummi dan ke atas ahli keluarga dan sahabat-sahabatnya dan kesejahteraan ke atas mereka.
Barangsiapa yang membaca doa akhir tahun ini, maka syaitan akan berkata:
“Hampalah kami di sepanjang tahun ini”.


Amin Ya Robbal alamin..



p/s:
Selamat Datang 2011 | Selamat Tinggal 2010..
Akhirnya sampai juga hajat aku untuk post entri ini tepat pada jam 1.11am pada tarikh 01.01.2011 (Sabtu) pada tahun baru ini. Semoga tahun ini menjadi tahun yang penuh kebaikan dan kejayaan. Semoga segala impian yang kita harapkan tercapai dengan jayanya. Marilah kita bersama-sama menuju kejayaan.. Insha Allah..

6 comments:

Nur Zaheera said...

wah ! masa yang cantek dengan date dia. memang da plan dari awal neh. great thinking of mind. happy new year by the way :D

EB said...

Nur Zaheera:
Waa nama mcm anak buah saya...
Hehehe.. Yupp saya da plan awal2 kedua2 entri ni...
Slmt Dtg | Slmt tinggl hehehe..
Terima kasih.. Awk juga happy new year...
Smoga kita lbih success dithn baru ini..

Kang suroto said...

Selamat tahun baru juga kawan.. Semoga Sukses di tahun 2011

Kang suroto said...

Selamat tahun baru juga kawan.. Semoga Sukses di tahun 2011

Kang suroto said...

Selamat tahun baru juga kawan.. Semoga Sukses di tahun 2011

EB said...

Surewi uni: Thanks sahabat..
Kamu jg.. Smoga bisnes smakin maju dan maju...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...