K A W A N

Monday, March 28, 2011

AF9 Principals Reveal!!

سم الله الرحمن الرحيم
bismi-llāhi r-raḥmāni r-raḥīm


Assalamu'alaikum wa rahmatullahi wa barakatuh.


Walaupun aku tidak mengikuti sepenuhnya perkembangan Akademi Fantasia atau lebih sinonim dengan panggilan AF pada mulut setiap orang dan kali terakhir mengikutinya adalah pada AF4 bilamana Faizal diangkat sebagai juara ketika itu. Namun pada kali ini aku ingin berkongsi mengenai maklumat yang baru aku temui di dunia siber ini iaitu mengenai Pengetua AF9 yang telah menimbulkan banyak kontroversi sama ada di dalam negara mahupun di luar negara.

Seperti rumors yang kita pernah dengar sebelum ini Ahmad Albab bakal menjadi Pengetua AF9. Eh! Ahmad Dhani. Namun banyak tentangan dan cemuhan yang diterima daripada pelbagai pihak yang tidak bersetuju dengan pilihan Astro tersebut. Peminat AF juga turut mempertikaikan pemilihan Ahmad Dhani yang disebut-sebut bakal menjadi Pengetua AF9. Tidak kurang dengan itu, Ahmad Dhani turut berdepan pelbagai kontroversi di negaranya apabila dia dituduh berketurunan Yahudi sehinggakan beliau menerima bunuh dan mendapat ancaman bom.

Demi meredahkan kontroversi ini, pihak Astro telah bersedia untuk mengumumkan Amy Search atau nama sebenarnya Suhaimi Abdul Rahman 53, sebagai Pengetua AF9. Ya ikon Rock yang menjadi pujaan ramai bakal menjadi Pengetua AF9!! Secara tidak langsung membuatkan aku rasa terpanggil semula untuk duduk menapak di depan TV setiap kali AF ditayangkan (bukan sombong tak tengok AF tapi jujur memang dah lama tak layan AF selepas AF4). Amy Seacrh ada penyanyi yang cukup aku minati bukan hanya kerana nyanyi beliau tapi juga kerana pegangan agama beliau. Syabas Astro dengan pilihan ini. Malaysia masih tidak lekang daripada artis-artis yang cukup berkaliber untuk menjadi Pengetua AF!

Google | Amy Search ~ Pengetua AF9
Google | Pak Nil ~ Pengacara AF9
Seperti yang anda sedia maklum Pak Nil telah dipanggil semula untuk menjadi Pengacara AF9 di mana beliau pasti akan memberikan lebih banyak impak serta kezutan! buat semua. Sama-sama kita nantikan kezutan-kezutan itu daripada Pak Nil. Salute Pak Nil!! You're the  other reason why I'm gonna watch AF again.

Info tambahan:-
Dua bekas pengkritik tetap AF musim terdahulu, Adlin Aman Ramlie dan Ning Baizura antara muka baru yang diserapkan sebagai tenaga pengajar bagi musim terakhir rancangan realiti terbabit, dengan Adlin selaku jurulatih drama manakala Ning sebagai guru vokal persembahan. 

Tenaga pengajar lain ialah orang lama seperti Syafizawati Syarif yang melatih vokal dari sudut teknikal, selain A Aris Kadir yang mengambil alih tempat Linda Jasmine untuk mengajar tarian manakala Fauziah Ahmad Daud yang diundang menjadi pengkritik tetap pada AF6 bakal kembali menghangatkan lagi AF musim ini.

Imam Muda Asyraf juga pernah bercerita pasal Amy Seacrh - Cita-citaku Menjadi Penyanyi Rock. Bacalah memang best. Blog Imam Muda Asyraf ni memang santapan rohani yang best dan membuatkan aku sering tersenyum membacanya dek kerana teringat zaman kanak-kanakku.

p/s: Dah lama gila tak tengok AF..


10 comments:

wahida said...

go pak nil go!!

zati embong said...

barulah logik.xberkenan betul kalau ahmad dhani.huhu

EB said...

@wahida
Hehehehe Pak Nil best!!!
Pak Nil don't go! hahaha..

EB said...

@zati embong
Ahmad Dhani tu gimik semata...

SoLy SoLicious said...

baru la gmpak..
tak sbar menantikan kelainan :)

EB said...

@SoLy SoLicious
Hehehe tau xpe..
Eb serius dah lama x tngk AF..
Eb tau2 dah abis da da ada juara da.. hahaha...

::p0t pEt iLa:: said...

pemilihan yg bgs :)

EB said...

@::p0t pEt iLa::
Ya mmg sngt² bagus...

yatie's EPISODE said...

yati takde kuali atas bombongg. nih tacing nih. haha

EB said...

@yatie's EPISODE
Hahahaha.. EB lg xda.. Rumah dSabah ada.. Umah sewa ni mmg xda.. hehehe kedai mamakla jwpnnya mcm ni.. hehehe..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...