K A W A N

Wednesday, March 23, 2011

Cik Epal Contest

سم الله الرحمن الرحيم
bismi-llāhi r-raḥmāni r-raḥīm

Al-salāmu'alaykum WBT.

Ok memandangkan Cik Epal dan tukar Contest "Cik Epal Contest - An apple a day keeps the doctor away" kepada "Cik Epal Contest - Black and White picture". Dengan perubahan ini, Cik Epal telah membuka peluang untuk aku follow contest ini. Oleh kerana aku adalah peminat setia gambar hitam dan putih makanya aku tidak akan melepaskan peluang untuk mengikuti contest ini. So pada sesiapa yang tak berminat nak pada contest Cik Epal yang sebelum ini anda boleh ikut contest yang latest ni.

Seperti biasa setiap contest ada syarat-syarat yang tertentu. Begitu juga dengan contest ini. So kepada sesiapa yang berminat mengikuti contest bolehlah klik pada banner di bawah untuk maklumat lanjut. Klik je tak bayar pun. Oh jangan lupa baca dengan teliti syarat-syarat yang Cik Epal dah muktamadkan tau!

Cik Epal Contest - B&W Picture
Oh sebelum terlupa. Pada contest sebelum ini (gambar dengan buah epal) EB pernah tanya Cik Epal bolehkah EB bergambar dengan epal tapi epal ni bukan sejenis buah?? Memandangkan Cik Epal tak berapa faham maksud EB maka ingin EB paparkan gambar tersebut untuk merungkai kemusykilan Cik Epal. Bolehkan? Ok sila lihat gambar dibawah samada gambar ni memenuhi kriteria Cik Epal ataupun tidak.

©EB | My Apple is My Left Eye
Okay! Okay!
Berbalik kepada Contest yang terkini. Gambar Hitam|Putih yang  EB nak persembahkan kepada Cik Epal adalah:-

©EB | My Dad is Him
Dan slogannya..

"Saya suka membaca blog Cik Epal kerana Cik Epal chubby dan comel sama seperti saya makanya dia sentiasa berdoa dan minta didoakan untuk kurus. Tak percaya sila komen mana-mana entri Cik Epal. Dia juga suka makan dan kuat makan seperti saya makanya banyaklah gambar-gambar dan menu-menu yang menyebabkan para pembaca sering kelaparan apabila berkunjung ke laman blognya.

Selain itu, dia juga suka 'menjahanam'kan apa saja resepi sama seperti saya. Kenapa begitu? Ingat pepatah orang putih ni "Practice Make Prefect!" or dalam bahasa saya "Cuba|Try|Test|Tengok" Harap anda faham. Dari blog Cik Epal juga terdapat bermacam-macam input dan output. So korang nak aku storylah apa yang ada kat blog dia ni? Boleh.. Boleh.. Tak dah hal lah. Banyak cantik nak aku storykan semua. Haa ni lah masanya untuk anda teroka apa yang ada kat blog Cik Epal. Dengan hanya satu sentuh bisa merungkaikan segala-galanya. Tak percaya klik link ini ~ "My Blog is Unedited Version of Myself"

Buat Cik Epal kenapa gambar diatas menjadi pilihan dalam Contest ini kerana bila saya baca entri kamu mengenai aktiviti menternak lemak sempena Ulang Tahun Kelahiran Ayah kamu. Secara jujurnya makanan-makanan yang kamu tunjukkan itu tidak menganggu perhatian pun tapi bilamana ayat kamu seperti ini "Aktiviti menternak lemak secara pukal ini berlaku semalam pada 20 MAC. ni sempena nak celebrate bithday ayah aku lah pulak." Huu ayat kamu yang aku highlight kuning tu membuatkan aku sedikit sedih. Aku tak pernah sambut Ulang Tahun Kelahiran bapa aku seperti itu. Apa yang termampu hanyalah ucapan 'Selamat Ulang Tahun' melalui SMS atau panggilan telefon.

Maaf emosi pula. Tapi ini adalah kejujuran dan ini adalah kepuasan yang ada pada Blog yang tidak ada pada Facebook. Melalui penceritaan dalam penulisan dan sedikit gambar untuk pemerhatian mampu membawa beribu-ribu pengertian dan pemahaman. Jesteru itu, tidak terlalu angkuh andai saya mengatakan bahawa Blog Cik Epal memang ada semua itu dan itulah sebabnya kenapa blog kamu saya suka baca.

Sekian..


p/s: Maaflah ye Cik Epal kalau panjang sangat coretan saya..


Dua orang yang saya hargai:-

27 comments:

Unknown said...

cool pic !

EB said...

@Aimi Razman
Thanks Aimi... Hehehehe..
Biasa² je..

June Usri said...

lawa gambo .. good luck !

EB said...

@June Flizzow
Thanks June..
X nak try ke?

Unknown said...

EB potostet muka daddy nya.. haha

sebijik..!!

EB said...

@Inang
Hahaha siot ja c Inang..
Hahaha biasala Anak Bapak kan.. hehehehe...

Sejibik ka????
Hahahaha..

Unknown said...

jangan sedih sedih


thanks join contest ni =)

EB said...

@cik EPAL
Hehehe thanks Cik Epal...
Wish me luck ah.. Da lama x mkn mewah² ni... hahaha..

KUREKURE COMEL said...

gud luck....sayu baca entry awk...
hope lpas ni blh la sambut bithday ur dad...hehehe....



smile...

TrahAssan said...

gambar terbaik ! good luck tauu =)

zati embong said...

good luck Eb!

betul,blog, kita boleh meluahkan seribu patah perkataan O.o

EB said...

@KUREKURE COMEL
Maaf juga bt kamu sayu kure-kure yg comel...
InshaAllah ada rezeki ada kelapangan dapatlah tu..
Thanks do'a kamu.. Thanks sesngt...
^^v

EB said...

@Trah Assan
Alaa gmbr biasa2 je..
Ada lagi kot yg lebih best dari ni..
Tp papa pn thanks for the wish..
Syg kmu...

EB said...

@Trah Assan
Alaa gmbr biasa2 je..
Ada lagi kot yg lebih best dari ni..
Tp papa pn thanks for the wish..
Syg kmu...

EB said...

@zati embong
Tau xpe..
Biar pn kita x bckp secara direct tp kita dpt rasa komunikasi itu dlm penceritaan dan perkongsian kita..
thanks jat for always be there for me...

amny said...

xmudah ekk..

pantang nmpak contest..=P

kih3..btw,...goodluck..:)

EB said...

@amny..
Hehehe x mudah ek?

Hahaha saja try nasib...
Kot² ada rezeki.. Siapa yg tahu kn..

Btw thanks Amny..hehehhe

Anonymous said...

Satu gambar yang sgt bermakna...dan maknanya sgt dalam.....

I really miss my father...^^

EB said...

@EciQz Tham
Thanks Bro...
Same goes to me...

Jgn lupa join ah.. hehehe..
Nnti bg link dkt aku.. hehehe nnti blh aku tinjau2.. hehehe...

Nurul Nadia said...

fullamak bro ... boleh tahan ek...tak dapat nak masuk contest cik epal ni..nak kena cari epal dulu laa..hehe

gud luck :)

EB said...

@Cik Dya
Hahaha.. x ya cari epal.. Cik Epal kita da tukar da contest ni pegi contest gmbr black n white.. rasanya da blh follow da kot..

Thanks Sis...

shaFazie said...

EB..tahniah..:)

EB said...

@shaFazie
Huhuhuhu.. Eb menang ka?
Haaa?????

Qamaruls said...

yaaaaahhh geng IKEA!! tahniah wer

EB said...

@Qamarul
Hahaha Geng IKEA...
Tahniah juga beb!! hehehe...

Nini Hartini said...

EB tahniah menang. tak snagka akak tau...

EB said...

@Nini Hartini
Akak tak sangka? Sya lg la x sangka.. hehehe... Apa² pun ini rezeki Allah bg.. Terima dgn hati yg terbuka.. Terima kasih juga kat Cik Epal kak..

Makasi kak... ^^,

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...