K A W A N

Wednesday, March 30, 2011

Guitar!!

سم الله الرحمن الرحيم
bismi-llāhi r-raḥmāni r-raḥīm

Al-salāmu'alaykum WBT.

Gitar atau dalam bahasa Inggerisnya Guitar. Mesti kaworang semua tahu apa tu gitarkan. Tak kisahlah gitar yang kayu mahupun gitar letrik. Gitar merupakan salah satu instrumen terpenting dalam menghasilkan lagu. Dengan hanya sebiji gitar mampu menghasilkan lagu dengan petikan yang betul. Sepertimana adik NajwaLatip dia hanya perlu menyanyi dengan bertemankan gitar sahaja tapi dia mampu memaku mata kita untuk melihat dia berlagu. 

Apa yang ingin saya kongsikan disini adalah mengenai sebuah video yang saya dapat daripada YT mengenai gitar. Mungkin kita semua mampu memetik gitar, tak kisahlah sama ada hanya tahu memetik secara rambang, mampu memetik dengan baik ataupun dengan cara yang luar biasa. Untuk cara yang luar biasa sila lihat video dibawah ini.


Lihatlah kepantasan beliau bermain gitar, sungguh membuatkan aku teruja dan mungkin juga anda yang melihat video ini. Beliau bernama Tiago Della Vega merupakan seorang pemain gitar yang berasal daripada Brazil. Dilahirkan di Caxias de Sul, dia mula bermain gitar akustik ketika berusia 5 tahun. Selepas setahun, dia mulai mengenal gitar elektrik dan dia merasakan gitar eletrik sangat-sangat mengujakan dan mula belajar dengan lebih serius selepas itu. Dia belajar bermain gitar selama 14 jam sehari.

Tiago della Vega bermain gitar untuk kumpulan After Dark dan Fermatha. Pada ketika ini, dia mengajar melalui bengkel di serata dunia. Dia juga merupakan pemegang Guinness World Record bagi gelaran "Pemain Gitar Terpantas di Dunia". Memainkan lagu The Flight of The Bumblebee by Nikolai Rimsky dengan kepantasan 340 bpm (beats per minute). Beliau menggunakan gitar yang mempunyai 7 -strings di mana mempunyai 24 frets.


p/s: Kalau saya tak boleh mustahil anda semua tak boleh kot... hahaha..
p/s/s: Aku mau pergi main futsal luk.. Daaaa...

4 comments:

taqi said...

gile laju.tapi sumpah xsedap music yg terhasil.haha

EB said...

@taqiyue
Tau xpe.. Laju tu mmg la laju tp haram jadah bunyinya.. Ntahpapantah ni.. Mgkn alien tau apa mksdnya... hahaha....

CahayaSyuhada said...

ouhh..i love guitar ! :)

EB said...

@Nurul Syuhada Bt Hasri
Mmm bgsla... Sya pn suka tp x berapa pandai main.. hehehe..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...