K A W A N

Friday, March 11, 2011

Gempami!!

سم الله الرحمن الرحيم
bismi-llāhi r-raḥmāni r-raḥīm

Al-salāmu'alaykum WBT.

Real video from Japan...
Betapa menampakkan kuatnya gegaran gempa bumi tersebut. Aku tengok video ni sampai habis kemudian aku pening kerana aku membayangkan aku berada ditempat kejadian. Maaflah daya imiginasi aku terlalu tinggi. Memang menakutkan, tak dapat aku bayangkan kalau bencana ini berlaku di negara kita. Semoga negara kita dilindungi terutamanya kawasan-kawasan di persisiran pantai. Abang aku berada di Labuan semoga semuanya selamat.


KUALA LUMPUR, 11 MARCH, 2011: Sabah and Labuan residents have been advised to stay away from the coast due to rough seas and high sea level expected to occur between 6pm and midnight tonight.

Malaysian Meteorological Department issued the reminder following the strong earthquake which hit northeast of Japan this afternoon. The 8.9-magnitude earthquake hit the northeast coast of Honshu, Japan at 1.46pm, at 4,434km north-east of Kudat, Sabah. 

The earthquake triggered a tsunami in Japan. However, no tsunami warning issued for Malaysia.

- BERNAMA


p/s: Doakan keselamatan saudara mara, sahabat handai dan warga Malaysia yang mungkin berada di sana.

6 comments:

zati embong said...

Ya Allah,terjangkau rasa cmne keadaan 2.kalau jat kat tempat 2,entah apa jat buat.

::p0t pEt iLa:: said...

hopefully Allah selamatkan kita semua :)

EB said...

@zati embong
Mm tu la pasal...
Semoga kita sentiasa dilindung daripada malapetaka...

EB said...

@::p0t pEt iLa::
Insha Allah..
Sama-sama kita doakn..

intan.maisarah said...

naik bulu roma

EB said...

@intan.maisarah
mmm tu la... huuuu ngeri...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...