K A W A N

Saturday, March 12, 2011

Jom Jawap TAG!!


سم الله الرحمن الرحيم
bismi-llāhi r-raḥmāni r-raḥīm


Al-salāmu'alaykum WBT.

Okay hari ini aku nak menyiapkan tagging yang telah dilakukan oleh Nur Syafiqah Binti Ahmad Amin aka Cik Eyqa. Terlebih dahulu aku nak minta maaf sebab mengambil tempoh yang agak lama untuk menyimpan tugasan yang diberikan. Apa-apa pun aku nak ucap terima kasih kat Cik Eyqa kerana sudi tag aku. Ini maksudnya Cik Eyqa ingat juga kat EB. Thanks a lot for that Eyqa.


1. Sila beritahu nama penuh kamu. Tak kiralah sampai nama datuk atau moyang kamu.
Waa sampai nenek moyang aku pun nak tahu juga ek? Ada hati nampak.
Ok nama yang diberi Mohd Asynor bin Junaidi.


2. Kamu suka warna pink tak?
Oh Pink! Mm.. Aku ada beberapa helai baju yang berwarna pink. Jadi maksudnya sukalah tu.  Aku suka warna-warna yang cerah tapi lembut. Tapi aku bukan orang yang obsess pada warna pink. 


3. Kalau kamu ditakdirkan bertemu dengan si pemberi taggie ni, apa yg kamu nk ckp kat dia?
Terima kasih tagging EB.
Eh! Nama kamu Nur Syafiqah Binti Ahmad Amin ek?
Nama kamu sama dengan nama adik bungsu aku, satu-satunya adik perempuan dalam keluarga kami. Nama dia Nurul Shafika Fitrianna binti Junaidi.


4. Siapa paling comel? Maher Zain atau kamu?
Of course lah aku yang comel. Sebab aku mempunyai lemak berlebihan yang agak banyak. Maher Zain tak boleh lawan lagi. Dia bukan dalam kategori comel dia kategori yang lain. Dia hensem yang syahdu.


5. Mana lagi sedap? kek atau aiskrim?
Kek jarang-jarang makan so bila dah makan memang rasa sedap sebab jarang di makan begitu sahaja melainkan ada function, farewell and etc. 
Tapi aiskrim boleh dimakan bila-bila masa dimana jua. Aiskrim sedap dan menenangkan.
So I prefer ice cream.


6. Bila tarikh lahir si pemberi tag ni?
Oh! EB bukan lupa tapi atas permintaan pemberi tag agar tarikh lahir dia tidak diuar-uarkan kepada umum maka EB tak bolehlah beritahu. Sorry ye.. (Hahahaha.. EB tak tahu sorry..)


7. Ain Maisarah, siapakah dia?
Jiran sebelah rumah punya anak yang sedang menjemur kain punya kawan punya saudara.


8. Ceritakan sejarah kamu membuat blog.
Sejarahnya tercipta selepas aku melapor diri di MOF. Selepas melapor diri kami akan diberikan penempatan untuk melakukan tugas mengikut kekosongan jawatan di Unit/Bahagian dan ada juga yang dihantar ke agensi lain.

Sementara menunggu penempatan, aku telah diminta untuk ke Perpustakaan sebagai transit menunggu perkhabaran gembira. Minggu pertama belum ada khabar berita lagi. Minggu kedua ada rakan-rakan yang lain sudah mendapat penempatan. Minggu ketiga aku masih lagi berada di dalam Perpustakaan. Maka dikesempatan dek menunggu penempatan itu aku gunakan sebaik mungkin untuk mendaftar sebuah blog yang bernama EB's Wall. 

Aku berada di Perpustakaan tersebut selama 2 bulan lebih.


9. Apabila hari jadi kamu, kamu nak saya (pemberi taggie ini) beri apa pada kamu?
D3x or D3s pilihlah mana-mana yang mampu. EB tak minta lebih tu je..


10. Taggie nie ada 10 soalan, jadi wajib tag 10 org ya!

p/s: Pada sesiapa yang dah pernah buat entri ini sila abaikan tagging tersebut. Jangan lupa tinggalkan url kat ruangan komen okay! Thanks you all. Love ya!

18 comments:

anak ayah said...

said...
tQ EB...
ahaha~~~tguling2 kite bce requesr eb thu, D3X/D3S kowt...
hehe~~~~~~

niesz said...

ehehehe...jawab jgn x jwb..gud luck awak :)

zati embong said...

tetibe imbas balik cmne jat leh bt blog..hmm alamak lupa la sejarah penubuhan blog jat!haha

cikcleopatra said...

adei ai..nnt la cikcleo buat eh.hehe.

SoLy SoLicious said...

sy pun suke pink.. heee

Jue Nara said...

wakakaka.. kena jawab ke.. insyaAllah2.. :D

EB said...

@eyqa amin
Hehehe kalau beli 2 2 lagi bgs.. hehehe.. EB syg eyqa trus,, hahahaha...

EB said...

@niesz
Hehehe eb da jawap da...
Good luck pada yg lain.. hhehee...

EB said...

@zati embong
Haaa ingat balik..
Bila da ingat blh bt 1 entri baru.. hehehe...

EB said...

@cikcleopatra
Hahaha xpe xpe... take ur time..
Xda tarikh expired jg..

EB said...

@SoLy SoLicious
Oh ok la tu..
Blh la geng ni..
Llki rmi yg x berani pki pink..
Memandangkn eb bkulit putih jd advantagela bt eb... hahaha..

EB said...

@Jue
Kalau JUe wajib!!! hahahaha

Jue Nara said...

wahh.. wajibbul nampaknye.. dah jawab dah.. kehkeh

EB said...

@Jue
Oh da jawap ek..
Ok ok.. eb kunjung tiba...

amny said...

banyaknyee soalan..

uhuhuhuhu:D

EB said...

@amny..
Hehehe 10 je..
EB pernah bt yg lebih dr ni lg..
Yg smpi 25 soalan pn ada.. hehehe..

~NiZa Maksit~ said...

alamak...sy dh pnah jwb tag ni..kwn sy tag dlu...wuwuwu
kena jwb lg ka???hehehe
apa2 pn thnx tagging me :)

EB said...

@~NieZa~
Nak jwp blh..
X nak jwp pn blh jg.. EB ok je...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...