K A W A N

Thursday, March 3, 2011

Cintaku Ditolak!

MALANG...anggota polis menurunkan mayat mangsa.
©Harian Metro | Gantung diri kecewa CINTA
Info kejadian:-
  • Mayat seorang remaja ditemui mati tergantung pada sebatang pokok jambu di Lorong Taman Ayer Keroh Height (TAKH) 7, Melaka.
  • Difahamkan, akibat masalah cinta, remaja terbabit, Deklies Anak Dely, 19, berketurunan Bidayuh dari Kampung Sebobok, Bau, Sarawak itu nekad menggantung dirinya. Mayat mangsa yang memakai kemeja-T lengan panjang putih, berseluar jeans dan kasut hitam serta membawa sebuah beg kecil ditemui seorang wanita di taman terbabit yang keluar berjoging sebelum memberitahu kepada penduduk lain yang menghubungi polis.
  • Dipercayai mangsa membunuh diri kira-kira jam 9 pagi dan bapa saudara beliau mengesyaki mangsa membunuh diri akibat putus cinta kerana sebelum ini mangsa pernah menyatakan bahawa mangsa ingin pergi ke rumah teman wanitanya di perkampungan Orang Asli di Gapam.
  • Ketua Polis Daerah Melaka Tengah, Asisten Komisioner Salehhudin Abd Rahman berkata, Balai Polis Ayer Keroh menerima maklumat awam kira-kira jam 8.20 pagi sebelum sepasukan polis tiba melakukan siasatan di tempat kejadian.
Sumber: Harian Metro ~ Gantung Diri Kecewa Cinta

************************

“Barangsiapa bunuh diri dengan besi, maka di neraka jahanam nanti besi itu selalu di tangannya, ia menusuk-nusukkannya ke perutnya selama-lamanya. Dan barangsiapa bunuh diri dengan minum racun, maka di neraka jahanam nanti ia akan terus meminumnya selama-lamanya. Dan barangsiapa bunuh diri dengan menjatuhkan diri dari gunung, maka di neraka jahanam nanti, ia akan menjatuhkan (dirinya) selama-lamanya.” (HR. Muslim, 109)

************************

“Janganlah mengharapkan kematian kerana tertimpa musibah duniawi, jika terpaksa, maka hendaklah ia mengucapkan: Ya Allah panjangkan hidupku, jika kehidupan itu lebih baik bagiku, dan wafatkanlah aku jika kematian itu lebih baik bagiku!” (HR. Bukhari, no. 5671, An-Nasa’i, no. 1820, disahihkan oleh Albani)

14 comments:

farta said...

apalah bunuh diri~~~ingatlah dekat ibu bapa yg jaga dari kecil~mati kerana "cinta" yg tak kekal dan pasti tu buat apa~

EB said...

@farta
Ntahla Farta.. Zmn makin maju makin jg sempit fikiran.. Pelik2.. Tp x sure lg la betul ka dia ni bunuh diri tau kena bunuh...

::p0t pEt iLa:: said...

ish kenape perlu bunuh diri?hadui...

A.s.t.i.n.a said...

kesian sama familinya kan..? takziah pada yang berkenaan

bunga said...

bunga tag ni..hheee.tapi tarikh last ari n..xsempat xpe..hee..

http://salsalbilah.blogspot.com/2011/03/giveaway-mak-dara-1st-giveaway.html

EB said...

@::p0t pEt iLa::
Ntahla..
Dia rasa mungkin itu jalan penyelesaian yg terbaik kot...

EB said...

@A.s.t.i.n.a
A'aa tu la psl..
Salam Takziah kepada familinya juga...

EB said...

@bunga
Oh ada tag ek?
Alalalala... Insha Allah ada kelapangan eb buat.. skrg ni bz giler...

zati embong said...

Speechless. yang tiada x elok utk di bicarakan.

hebat kuasa cinta manusia O.o

EB said...

@zati embong
Mmm tu la pasal...
Jdikn pegajaran...

Hebat sngt hebat...

Edy Zaidi said...

mmg takde org betul

Sophie Al-yahya said...

hurm.barangkali yg bunuh diri tu bukan islam kot.

Sayang seribu kali sayang..
bodoh sejuta kali bodoh.ye tak?

EB said...

@Edy Zaidi
A'aa xda yg betul.. hehehe..

EB said...

@Sophie Al-yahya
A'aa bukan Islam kot..
Tp rasanya ramai juga org Islam yg suka bt mcm ni.. Lg la lau sbb putus cinta..
Inilah jln singkat yg dOrg slalu guna..
Lg 1 simbah asid.. Pastu gaduh ugut...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...