K A W A N

Thursday, March 31, 2011

Kelab Siang & Poco-Poco

سم الله الرحمن الرحيم

bismi-llāhi r-raḥmāni r-raḥīm

Al-salāmu'alaykum WBT.

Ya aku suka menari. Kamu? Mesti kamu pun sukakan. Di waktu zaman tua-tua ku dulu, yakni pada zaman kegemilangan Satria Baja Itam. Aku selalu jugalah tertewas dengan pujuk rayu rakan-rakan seotromen aku untuk menghadirkan diri di "Kelab Siang". Aku yang tidak ingin dikatakan ketinggalan zaman tanpa berfikir panjang bersetuju dengan ajakan mereka supaya aku "Up To Date".

Wang hasil kutipan derma ikhlas pelajar-pelajar yang berada di Sekolah sebanyak RM50.00 aku jadikan bekalan ke Kelab itu. Aku memang bijak dalam hal "meminta" derma ni, memang kepakaran akulah (cakap dengan wajah sombong..) Mengenai transpotation? Haa jgn risau, sahabat aku yang berjiwa hitam ni memang pakar dalam bidang meloloskan kunci kereta milik bapanya. Kereta akan kami free gearkan dahulu dan kami sorong bergotong-royong ke tempat yang selamat, kemudian barulah kami hidupkan enjin kereta. Apa yang penting?? Kerjasama!! Hahaha kami memang bijak!!

Bila berada di tengah-tengah malam si Pakcik Putih dan si Pakcik Biru sudah tiada lagi. Jalan pasti clear kerana mereka semua suda beradu di Rumahku Bukan Rumahmu. Kesempatan ini akan kami gunakan sebaik-baiknya untuk memandu dengan cermat iaitu dalam kelajuan 100 - 120 KM/J. Dulu budak lagi mana berani nak bawa laju. Penumpang pun agak ramai adalah dalam 5 - 6 orang 1 kereta. Penumpang yang ramai diperlukan untuk mendapatkan wang yang mencukupi. Jangan tanya kenapa.

Tiba di Kelab barulah kami berjimba-jimba, berjoget sakan tapi jangan risau walaupun aku pernah ke "Kelab Siang" aku tak pernah meneguk air kencing si Setan! Setan tetap Syaitan tahu. Tiada apa yang menarik melainkan si Gadis yang berpakaian seksi dan menari dalam keadaan mabuk dan si lelaki yang suka mengambil kesempatan yang terhidang. Aku hanya mampu duduk di kerusi dan mengoyangkan kepala lutut mengikut rentak muzik ketika berada di dalam itu kerana aku memang tak reti nak menari. Aku lebih suka memerhatikan orang. Itulah pengalaman aku ke "Kelab Siang" tiada apa yang menarik melainkan dosa semata. 'Up to Date' lah sangatkan.

Tapi tarian ini aku pandai. Poco-poco hahaha. Setelah berlatih dengan serius tarian ini selama lebih kurang sebulan akhirnya aku pandai sepandai-pandainya. Tapi sekarang Poco-poco dan tak boleh ditarikan lagi. So janganlah kita pandai-pandai menghalalkan yang haram. Eh HARAMkah? Yupp haram. Demi mengukuhkan kata-kata ini, aku sertakan sekali dengan surat dari Jabatan Mufti Negeri untuk makluman kita semua. Harap maklum dan sila ambik perhatian. (Ayat skema kan..)



p/s: Sebenarnya nak cerita pasal poco-poco tapi tak tahu pula sampai ada cerita kelab siang ni. Nanti aku cerita lagi detaillah pasal pengalaman aku ke Kelab Siang okay...
p/s/s: Pakcik Putih = Polis Trafik | Pakcik Biru = JPJ/Polis
p/s/s/s: Kini aku dah "Up To Date"

6 comments:

ejulz said...

susah la camni.. negeri ni boleh. negeri ni x boleh.. seb baek x bergiat aktiv dlm bidang poco2 ni.. haHa

eelobor said...

bro dah baca ulasan dari Dr.Maza?

EB said...

@ejulz
Haa tu la pasal..
Sya suka juga ni berpoco²..

EB said...

@eelobor
Mm tu la pasal.. Sya pn agak confius dengan semua ni.. Sbb bg sya sgala perbuatan kita bgantung pada niat..

ann dhaniah said...

nasib baik la ann xobses sgt dgn poco2 nie..hoho

EB said...

@ann dhaniah
Hehehe nasib baik kn.. hehehe....
Tapi nnti baca ulasan Dr.MAZA pasal poco2 ni k.. jap lg eb bt entri...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...