K A W A N

Tuesday, April 12, 2011

Hati-Hati Air Soya Ada Ludah!

سم الله الرحمن الرحيم
bismi-llāhi r-raḥmāni r-raḥīm

Al-salāmu'alaykum WBT.


Asgtaufirullah al-azim!
Asgtaufirullah al-azim!
Asgtaufirullah al-azim!

"Jika ini benar adalah perbuatan yang salah maka ENGKAU berilah
petunjuk kepada beliau yang tersesat dari jalan-Mu Ya Allah.."


Kepada semua sila ambik perhatian terutama sekali kepada mereka yang berdekatan dengan area bangi. Ada seorang peniaga yang menjual air soya di tepi jalan berdekatan dengan Maybank, berdepan dengan Shell, disyaki meludah terlebih dahulu ke dalam setiap bungkusan air kacang soyanya sebelum diikat dan dijualnya.
Berhati-hati kerna ini sungguh menjijikkan.
Syabas kepada yang merakamkan video ini.

p/s: Motif sebenar peniaga ni tak dapat dipastikan untuk apa dia berbuat sedemikian.. Peniaga dikenali pasti berasal dari Palembang.

12 comments:

ayyu Hasmayyu said...

EB.....patut disebarlah benda macam ni...astagfirullah,,,sungguh tidak berperikemanusiaan

zidEL zhafiz said...

palembang,,??
org indon nie kurg ajr la..sebab tula aku x penah beli makanan or minuman dpd org indon yg jual2..nak2 jual tepi jalan or pasar malm..!!

Ct Arina said...

yucksssss!
nway, thx folo^^

EB said...

@ayyu Hasmayyu
Ayyu..
A'aa skrg tngh kecoh dkt FB ni..
Smlm ni time mau tdo da tjmpa YT ni.. Tp ada juga yg menidakkan perkara ni..

EB said...

@zidEL zhafiz
A'aa dOrg katalah..
Mmm ntahla.. Aku klu yg jual² kat tepi jln ni mmg aku pernah berniat pun utk beli walau sesedap mana pun org lain pernah kecoh mengatakan..

EB said...

@Ct Arina
Pui pui..
My pleasure...

cik chopu said...

argh, jijik betul.

EB said...

@cik chopu
Hmm tau xpe.. Haisssss....

Ezay Hadry said...

teruk wey...kotor sangat..huhu tunggu je azab pedih dari Allah

EB said...

@Ezay Hadry
Hmm tu la pasal.. Dia pakai mandrem ka apa x tau.. Adoi mcm².. Dunia ini semakin kejam,..

MiSs F.A said...

semalam pun tengok ade kwn share kat fb.. video ni rakamannya jauh. boleh buat mcm2 spekulasi. =)

EB said...

@MiSs F.A
Mmm tu la pasal..
Ada juga EB baca dlm YT..
Mcm² da EB baca komen² mereka..
Apa² pun EB harap Akak tu xda buat yg slh di sisi agama.. Tp tu la mmg mrisaukan apa yg dibuatnya..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...